HVG Extra Business
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az X generációsok és a baby boomerek ma még a munkaerőpiac meghatározó szeletét adják, ezért ezek a generációk külön figyelmet igényelnek – mutat rá Steigervald Krisztián generációkutató.

Egyre súlyosabb problémájuk a magukat folytonosan fiatalító vállalatoknak, hogy megfeledkeznek az 39-54 éves X-esekről és az 55 év feletti baby boomerekről. Márpedig nélkülük nem megy, mert ezek nagy létszámú generációk, sokkal nagyobbak, mint az Z és az Y. Ennélfogva a lecserélésüknek szigorú matematikai korlátai vannak, és nem is lenne célravezető.

Ez két elkötelezett generáció: az oda tartozók nem állnak fel az asztaltól 16:30-kor, hanem addig maradnak bent, amíg kell – ők így szokták meg.

Viszonyuk a digitalizációhoz valóban felemás (nem nagyon akarják használni például a legújabb CRM-rendszert, nem szeretnek megosztott doksikban dolgozni, és ők még szeretik a megbeszéléseket), de a tudásuk és az elkötelezettségük még a régi. Nem kellene őket azzal frusztrálni, hogy mindent a fiatalok ízlésére alakítunk át.

Márpedig a legtöbb cégnél ez történik. Az idősebb kollégák elhűlve nézik, hogy a „fiatalok mindent megkapnak, amiért nekik éveket kellett dolgozniuk”, és senkivel sem lehet beszélni értelmesen. Ők azt látják, hogy ami szóban hangzik el, az el is illan (nem úgy, mint régen), és nemhogy rossz, de jó szót sem lehet szólni senkihez, mert megsértődik.

A régi motorosok ma frusztráltak, nem húznak úgy, mint régen. Önálló vállalkozás alapításán gondolkodnak, és legnagyobb álmuk egy saját kávéház, mert az maga a XX. század. De a matek nem csal, nélkülük nem fog menni, ezért külön figyelmet és törődést igényelnek.

Steigervald Krisztián cikke teljes terjedelmében a HVG Extra Business 2019/2-es számában olvasható el.

Hogyan állíthatjuk kollégáinkat ötletünk mellé? Hogyan legyünk meggyőzőek egy állásinterjún? Hogyan vegyük rá gyerekeinket a házi megírására? Noah Goldstein, Steve Martin és Robert Cialdini, a meggyőzés tudományának szakértői Igen! című könyvükben 21 hatékony meggyőzési stratégiát vázolnak fel. A könyvet itt rendelheti meg kedvezménnyel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kézilabda-Eb: ideges kezdés után hozta a kötelezőt a magyar válogatott

Kézilabda-Eb: ideges kezdés után hozta a kötelezőt a magyar válogatott

Hatalmas adósságtól szabadította meg Libri-tulajdonos leánycégét az MCC

Hatalmas adósságtól szabadította meg Libri-tulajdonos leánycégét az MCC

Nagy Márton elárulta, mit vár Varga Mihály jegybankelnökségétől

Nagy Márton elárulta, mit vár Varga Mihály jegybankelnökségétől

Fókuszban a globális minimumadó

Fókuszban a globális minimumadó