A keresőoptimalizálás első és legfontosabb lépése az ideális kulcsszavak megtalálása. A következő tíz lépésben elsajátíthatja azt a "bombabiztos" módszert, amelyet a legeredményesebben optimalizált weblapok készítői alkalmaznak.

A weboldalt optimalizáló vállalkozások többsége megelégszik azzal, hogy 5-6 kulcsszót találomra kiválaszt a honlap optimalizálásához. Előfordulhat, hogy a cégnek sikerül beletrafálnia az olvasó által megjelölt szavakba, de a módszer eredményessége többnyire a véletlenen múlik.

Nem a szerencsére bízzák viszont azok a cégek, amelyek profitjuk túlnyomó részét a keresőkön keresztül érkező látogatókból keresik. Az általuk alkalmazott módszer akár tízszeresére növelheti az optimalizálás hatékonyságát!


Kulcsszavak összegyűjtése módszeresen


1. Nyisson egy Excel táblázatot, és kezdje el egy oszlopba felírni a szavakat, amelyek a gyakorlat során felmerülnek.

2. Válassza ki és írja be táblázatának egyik oszlopába azokat a kulcsszavakat, amelyekre szeretné, ha az oldal megtalálható lenne a keresőkben.

3. Kérdezze meg minél több visszatérő vevőjét, hogy mit gépelne be kereséskor, ha olyan szolgáltatást keresne a weben, amit Ön is kínál.

4. Képzelje bele magát az ideális vásárló helyébe, és gondolja végig, hogy milyen szavakról juthat eszébe az Ön szolgáltatása.

5. Nézze végig, hogy a konkurensei, hogy milyen kifejezésekkel írják le saját szolgáltatásaikat, illetve azok előnyét. Ne csak a weboldalaik szövegeit tanulmányozza, hanem a keresőoptimalizálás szempontjából fontos TITLE tagot és META Description tagot is! (Ezekről bővebb információt talál "A keresőoptimalizálás alapjai. Hogyan tegye weboldalát vonzóvá a keresők számára?" című tanulmányunkban.)

6. Azt is tekintse versenytársának, akik az első 10 találat közt jelennek meg a Google-ban az eddig összegyűlt kulcsszavakra!

7. Rendezze ABC sorrendbe a szóoszlopot, törölje ki az ismétlődő szavakat, majd menjen végig rajtuk, és mindegyik alá írjon be annyi szinonimát, amennyit csak tud. Ha ezt a gyakorlatot lelkiismeretesen végigcsinálja, akár több száz lehetséges    kulcsszó is összegyűlhet. Ezek után már “csak” ki kell választania közülük azt a néhányat, amelyekre érdemes az oldalt optimalizálni.

Választás piaci szempontok alapján

A trükk az, hogy ne Ön próbálja eldönteni, hogy melyek lesznek a legjobb kulcsszavak! Bízza ezt a döntést a piacra!

8. Nyisson magának egy Google AdWords fiókot, és indítson el egy AdWords kampányt. Ez nem más, mint egy olcsó és hatékony internetes hirdetési lehetőség. Miután megírja hirdetését, kiválasztja, hogy milyen kulcsszavakra történő keresések során jelenjen meg a hirdetés a Google oldalain a jobb oldali keskeny sávban. Előnye, hogy csupán a hirdetésre történő ráklikkelésekért kell fizetnie – a legtöbb esetben néhányszor tíz, esetleg pár száz forintot.

9. Néhány hét múlva nézze meg a kampány összesítő kimutatását, hogy mely kulcsszavakra és hányszor jelent meg a hirdetése. Várhatóan az első 5-15 kulcsszó hozza majd a látogatók 90 százalékát. Ezekre a szavakra kell optimalizálnia weboldalát.

10. Az már csak hab a tortán, ha kiderül a kimutatásokból, melyik kulcsszó mennyi forgalmat hozott a cégnek. Ezt könnyedén beállíthatja webmestere közreműködésével az AdWords-ben. Célszerű csak a profittermelő szavakra optimalizálizálnia weblapját, így kevesebb munkából sokkal több eredményt fog elérni!

Csepregi Balázs

 

 

 

 

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Vállalkozás

Nyolc tévhit a keresőmarketingben

Az online-marketingen belül talán az egyik legdivatosabbb részterület a keresőmarketing, mégis sok tévhit él e témával kapcsolatban. Az alábbiakban sorra vesszük és tisztázzuk a leggyakoribb félreértéseket a keresőoptimalizálás legfontosabb technikai részleteinek bemutatásán keresztül.

Nagyjából ezren vonulnak az Andrássy úton a Várkert Bazár felé

Nagyjából ezren vonulnak az Andrássy úton a Várkert Bazár felé

Mohácsi legendás Csárdáskirálynője ismét látható

Mohácsi legendás Csárdáskirálynője ismét látható

Magyarországon maradnak az Esterházy-kincsek

Magyarországon maradnak az Esterházy-kincsek

Az V. kerületi kapitányság előtt ért véget a tüntetés

Az V. kerületi kapitányság előtt ért véget a tüntetés

Világító reklámokat lőne az űrbe egy orosz cég

Világító reklámokat lőne az űrbe egy orosz cég

"Gundel-menüt az iskolákba!" - a pécsiek is tüntettek

"Gundel-menüt az iskolákba!" - a pécsiek is tüntettek