szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások postai úton és elektronikus levélben csak akkor küldhetnek az ügyfeleknek reklámanyagot, ha ahhoz a címzettek előzetesen hozzájárultak - tette közzé a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) Péterfalvi Attila adatvédelmi biztos.

Nem egyértelműek, sőt ellentmondásosak a bankok marketing-tevékenységével  kapcsolatos, az adatkezelést szabályozó rendelkezések - szögezi le az adatvédelmi biztos Marsi Erikának, a PSZÁF főigazgatójának címzett levelében. A hitelintézeti törvény alapján a bank nem küldhet közvetlenül, postai úton vagy elektronikus levélben reklámanyagot akkor, ha az ügyfél ez ellen kifejezetten tiltakozik.

A jogszabály szerint a bankoknak - a direkt marketing szektorban használt - Robinson-listát kell vezetniük azon ügyfeleikről, akik tiltakoztak a reklámanyagok küldése ellen. A listára való felkerülés módja tehát a tiltakozás.
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló törvény ezzel szemben előírja, hogy elektronikus reklám kizárólag az ügyfél egyértelmű, előzetes hozzájárulása esetén küldhető, és a hozzájárulás bármikor, indoklás nélkül visszavonható.

Az elektronikus hirdetést küldők kötelesek listát vezetni azokról, akik hozzájáruló nyilatkozatot tettek. Péterfalvi Attila szerencsésnek tartaná - áll a levélben -, ha a bankok úgy módosítanák üzletszabályzataikat, hogy abban szerepeljen, az ügyfelek bármikor tiltakozhatnak a "reklámcélú adatkezeléssel
szemben". Gyakran előforduló gyakorlat, hogy az ügyfelek a bankkal kötött szerződés aláírásával egyúttal a reklámcélú adatkezeléshez is hozzájárulnak.
   
Az adatvédelmi biztos jelezte a pénzügyminiszternek, hogy a hitelintézeti törvény következő módosítása alkalmával az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló törvény előírásai szerint módosítsák a törvényt, addig pedig a felügyelet elnöke szólítsa fel a bankokat szerződéskötési gyakorlatuk átalakítására.
 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Gazdaság

Tovább növekednek az online hirdetési bevételek

A következő években gyökeres változás várható az internet elterjedése miatt a hirdetési szakmában, jelentősen emelkedhetnek az online hirdetési bevételek - írja hétfőn közzétett elemzésében a VSS befektetési cég.

hvg.hu Tech

Megduplázódik az online hirdetési forgalom

A következő öt év során az online reklámpiac folyamatos bővülésnek lehetünk tanúi, s az interneten hirdetésre elköltött összeg megduplázódik – állítja a Jupiter Reserach friss jelentése.

Kiderült a legdrágább Suzuki alapjának, a Toyota RAV4 PHEV-nek a hazai ára

Kiderült a legdrágább Suzuki alapjának, a Toyota RAV4 PHEV-nek a hazai ára

Hűtőházat kap a miniszámítógép: új modul jött ki a Raspberry Pi 4-hez

Hűtőházat kap a miniszámítógép: új modul jött ki a Raspberry Pi 4-hez

Pattanásig feszülnek az idegek a Közel-Keleten az iráni atomtudós likvidálása után

Pattanásig feszülnek az idegek a Közel-Keleten az iráni atomtudós likvidálása után