Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"351c9713-ea89-4215-94c6-3d4c35bec42b","c_author":"Németh András","category":"sport","description":"Marta Kosztjuk ukrán teniszezőnő, aki nyíltan kiállt az országa elleni orosz invázió ellen és nem volt hajlandó kezet fogni orosz vagy fehérorosz ellenfeleivel, kezet fogott Darja Kaszatkinával, miután pénteken 6-4 6-2-re legyőzte őt az olasz nyílt teniszbajnokság második fordulójában.","shortLead":"Marta Kosztjuk ukrán teniszezőnő, aki nyíltan kiállt az országa elleni orosz invázió ellen és nem volt hajlandó kezet...","id":"20250510_Egy-ukran-teniszezono-kezet-fogott-orosz-ellenfelevel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/351c9713-ea89-4215-94c6-3d4c35bec42b.jpg","index":0,"item":"2d0dbc65-aa6c-4c94-969c-ba5f0bf6242e","keywords":null,"link":"/sport/20250510_Egy-ukran-teniszezono-kezet-fogott-orosz-ellenfelevel","timestamp":"2025. május. 10. 18:14","title":"Egy ukrán teniszezőnő kezet fogott orosz ellenfelével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"314582d2-5968-4908-b68b-e400532f8e5a","c_author":"Fülöp István","category":"kkv","description":"Az intézkedés alá vont tisztítószerek és piperetermékek ára jellemzően az elmúlt évek inflációja alatti mértékben nőtt, súlyuk pedig olyan alacsony a fogyasztói kosárban, hogy szinte semmilyen hatása nem lesz az árcsökkentésnek.","shortLead":"Az intézkedés alá vont tisztítószerek és piperetermékek ára jellemzően az elmúlt évek inflációja alatti mértékben nőtt...","id":"20250510_drogeria-arresstop-latszatintezkedes-ngm-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/314582d2-5968-4908-b68b-e400532f8e5a.jpg","index":0,"item":"e2661d10-dfa4-416a-8bbf-aed69c003c49","keywords":null,"link":"/kkv/20250510_drogeria-arresstop-latszatintezkedes-ngm-ebx","timestamp":"2025. május. 10. 07:45","title":"A drogériák szívatása az inflációt biztosan nem fogja csökkenteni, de látszatintézkedésnek tökéletes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca2df5c4-4bbd-49f0-9e53-e5876d7be1ff","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A magyar miniszterelnök pénteken beszélt arról, semmilyen elszigetelődést, retorziót nem fog támogatni Romániával és annak vezetőjével szemben.","shortLead":"A magyar miniszterelnök pénteken beszélt arról, semmilyen elszigetelődést, retorziót nem fog támogatni Romániával és...","id":"20250510_George-Simion-Romania-elnokjelolt-Orban-Viktor-uzenet-EU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca2df5c4-4bbd-49f0-9e53-e5876d7be1ff.jpg","index":0,"item":"f3e3c427-aa95-4468-8a3e-fe8677340573","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_George-Simion-Romania-elnokjelolt-Orban-Viktor-uzenet-EU","timestamp":"2025. május. 10. 09:43","title":"George Simion köszöni Orbán üzenetét és azt mondja, közös harc áll előttük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc7c4931-9edf-40e9-a8ca-17cf069d4c70","c_author":"Szentirmai Áron","category":"360","description":"Az elmúlt években drasztikusan visszaszorult a sportolás közben bekövetkező szívhalál, miközben évtizedek óta stagnál a hirtelen szívleállás gyakorisága. Minek köszönhető ez a fordulat? Mekkora terhelést jelent a sportolás a szívnek, edzhetjük-e a vért pumpáló szervet, és miért gyakoribb a hirtelen szívleállás az amatőr sportolók körében? Hogyan sportoljunk, ha szívproblémáink vannak, kockázatos-e kávét inni edzés előtt? Három kardiológussal beszélgettünk.","shortLead":"Az elmúlt években drasztikusan visszaszorult a sportolás közben bekövetkező szívhalál, miközben évtizedek óta stagnál...","id":"20250510_Sport-terheles-hirtelen-szivhalal-szivproblemak-sportsziv-tomegsport-maraton-futas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc7c4931-9edf-40e9-a8ca-17cf069d4c70.jpg","index":0,"item":"f70fbb22-89a4-4989-8e9f-cf99fc6699db","keywords":null,"link":"/360/20250510_Sport-terheles-hirtelen-szivhalal-szivproblemak-sportsziv-tomegsport-maraton-futas","timestamp":"2025. május. 10. 10:00","title":"Lesből támadó halál – megedzhetjük-e a szívünket, amikor sportolunk?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"081df743-5f68-48f6-9270-a5bfe5d02008","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Balla István az intézmény indoklása szerint nem működött együtt feletteseivel.","shortLead":"Balla István az intézmény indoklása szerint nem működött együtt feletteseivel.","id":"20250510_Komarom-tanart-kirugas-szexualis-visszaeles-Szechenyi-Istvan-technikum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/081df743-5f68-48f6-9270-a5bfe5d02008.jpg","index":0,"item":"25925dbd-e798-467e-979d-f72679434042","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_Komarom-tanart-kirugas-szexualis-visszaeles-Szechenyi-Istvan-technikum","timestamp":"2025. május. 10. 10:33","title":"Érettségi előtt rúgták ki azt a komáromi tanárt, aki felszólalt az iskolai szexuális visszaélések miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38347886-f664-41da-975e-e60eec34bd61","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Kigyulladt egy medencetisztító szereket gyártó üzem.","shortLead":"Kigyulladt egy medencetisztító szereket gyártó üzem.","id":"20250510_Mergezo-klorfelho-miatt-nem-mehettek-ki-a-szabadba-szazezrek-Kataloniaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38347886-f664-41da-975e-e60eec34bd61.jpg","index":0,"item":"ff20223e-61ff-4b3a-91c1-c630db2a22d5","keywords":null,"link":"/vilag/20250510_Mergezo-klorfelho-miatt-nem-mehettek-ki-a-szabadba-szazezrek-Kataloniaban","timestamp":"2025. május. 10. 13:31","title":"Mérgező klórfelhő miatt nem mehettek ki a szabadba százezrek Katalóniában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbbd6632-6b05-436b-8fd3-a25f46fdcbad","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az új cég neve vérvirágot jelent. Véletlen? Aligha.","shortLead":"Az új cég neve vérvirágot jelent. Véletlen? Aligha.","id":"20250511_elizabeth-holmes-theranos-billy-evans-cegalapitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbbd6632-6b05-436b-8fd3-a25f46fdcbad.jpg","index":0,"item":"c0c6b280-e875-4702-85ac-a5d639750fea","keywords":null,"link":"/kkv/20250511_elizabeth-holmes-theranos-billy-evans-cegalapitas","timestamp":"2025. május. 11. 18:27","title":"Emlékszik még a világ legnagyobb kamustartupjára? A börtönben ülő alapító társa most ugyanolyan céget gründol","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9327c6eb-ac03-4a81-8cbd-95685337eeee","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Alaphelyzetben egy meglepően komfortos és egész tágas sportkupé a 6 hengeres szívű Mercedes-AMG CLE 53, mely igény szerint bármikor megvadítható és élvezetes kanyarvadászatra fogható. Teszten a magyar kéz által rajzolt CLE csúcsmodellje.","shortLead":"Alaphelyzetben egy meglepően komfortos és egész tágas sportkupé a 6 hengeres szívű Mercedes-AMG CLE 53, mely igény...","id":"20250510_skizofren-elmenygep-mercedes-amg-cle-53-sportkupe-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9327c6eb-ac03-4a81-8cbd-95685337eeee.jpg","index":0,"item":"c5a7d56f-721d-4d41-a64b-673922f38690","keywords":null,"link":"/cegauto/20250510_skizofren-elmenygep-mercedes-amg-cle-53-sportkupe-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 10. 07:21","title":"Skizofrén élménygép: teszten a finoman kemény Mercedes-AMG CLE 53 sportkupé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Leggyakoribb tévhitek a céges blogokkal kapcsolatban
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Mit veszítenek azok a vállalatok akik a negatív kritikák miatt nem mernek közvetlen kommunikálni vásárlóikkal, azaz blogot indítani. Cikkünkben tanácsokat adunk, hogy miként lehet a negatív visszajelzésekből profitálnia egy cégnek.
A blog elindításának legfőbb gátja a cégeknél, hogy tudnak-e megfelelően reagálni a blogban vagy fórumban közzétett negatív hozzászólásokra. Ez legfőképp az olyan vállalatoknak okoz problémát, akik nem szoktak hozzá, hgoy vásárlóikkal közvetlen kommunikáljanak.
A legtöbbjüknel még olyan rendszere sincs, mely alkalmas lenne a tömeges vásárlói kérdések kezelésére. Pedig az online csatornán keresztül érkező problémákra azonnal reagálni kell. Ezért az első és legfontosabb feladat egy olyan informatikai rendszer kifejlesztése kell legyen, melynek segítségével az összes beérkező vásárlói kérdést legfeljebb 48 órán belül meg tudják válaszolni. A cégeknek csak ezután érdemes csak gondolkodniuk egy direkt kommunikációra alkalmas blog beindításáról.
Félnek a negatív visszajelzéstől
Még a blogolás iránt elkötelezett cégeknél is előfordul néha, hogy félnek, ha egy negatív vélemény kerül ki weboldalukra. Szerintük, ha egy hozzászóló kritikát tesz közzé róluk, rontja az információk után kutató további vásárlójelöltekre váró élményt is. Miért érdemes mégis változtatnia cégeknek hozzáállásukon és a negatív visszajelzésekre, mint lehetőségre tekinteniük?
A közvéleménnyel ellentétben nagyon kevés hozzászóló tesz közzé a blogokon olyan egyértelműen negatív visszajelzést, mint például az „X cég egy pocsék”. Valószínűleg minden cégnek megvan a maga alkalmi „utálkozója” aki az ilyen abszolút értéktelen hozzászólások mellett kötelezi el magát. A legtöbben azonban negatív hozzászólásaikban azt mesélik el, hogy MIÉRT rossz a tapasztalatuk egy adott céggel kapcsolatosan. Ebben pedig ott rejtőzik a lehetőség.
Amit a legtöbb cég nem vesz észre, hogy az olyan embereket, akik a blogon semmilyen értéket nem képviselnek mondandójukban, nagyon hamar kiközösítik a többiek. Ahhoz azonban, hogy a közösség pozitív szándékú tagjai elkötelezetté váljanak a cégnek is mindent el kell követnie a minőségi társalgás fenntartása érdekében.
Ha a blogunkon, mint kommunikációs csatornán keresztül valóban képesek vagyunk figyelni vásárlóinkra és időben, értékes válaszokkal ellátni őket, akkor az általunk közzétett információkból profitáló olvasók hamar elhallgattatják majd a gyűlölködőket.
Mennyit nyer - aki mer? (Oldaltörés)
Nézzünk egy gyakorlati példát. Tegyük fel, hogy X cég létrehoz egy új bejegyzést a blogjában, miszerint várja a már meglévő vásárlóitól az ügyfélszolgálata működésének javítására vonatkozó ötleteket. Ezt az akciót népszerűsíti is, hogy a lehető legtöbb hozzászólást gyűjthesse össze. A cégnek ebben az esetben fel kell készülnie számtalan olyan hozzászólásra is melyben hemzsegnek a panaszok és kritikák. A lényeg azonban ebben rejtőzik.
Egy ilyen nagy volumenű marketing akció elindításakor akár a vállalat vezetőségének tagjai is válaszolhatnak a felmerült panaszokra. Fontos, hogy a felelősök pedig azonnal kezdjenek bele a vásárlók által a blogon említett hibák kijavításába. Hisz ha belegondolunk, az egész marketing akció azért indult, hogy kiderítse milyen irányban haladjon tovább a vállalati ügyfélszolgálat fejlesztése. Ehhez pedig ki tudna hasznosabb tanácsot adni mint maguk az ügyfelek? Ha X cég az építő jellegű kritikákat lehetőségnek fogja fel és szigorúan véghez is viszi a lehetséges változtatásokat akkor soha nem látott vásárlói lojalitás lesz a jutalma, amit természetesen a bevételében is érzékelni fog.
Amennyiben egy, a fentihez hasonló akcióba kezd a cég a vállalati blogon keresztül, fontos, hogy ügyfeleinket avassuk be a folyamat minden részletébe. Tehát ne csak a véleményüket gyűjtsük össze, hanem osszuk meg velük azt is pontosan, hogy mit és hogyan fogunk változtatni és miért lesz hatékonyabb az új megoldás mint a régi. Akár még az új verzió tesztelésére is felkérhetjük őket. Minél aktívabban vesz részt egy vásárló egy cég életében annál inkább magáénak érzi. Ez a fajta elkötelezettség pedig többet ér bármilyen reklámnál.
Blog vagy Gyakran Ismételt Kérdések? (Oldaltörés)
A „folyamatos hatás” az egyik legfontosabb különbség a blogok és az online ügyfélszolgálatok vagy Gyakran Ismételt Kérdések között. Azaz amikor egy cég egy blogon vagy fórumon keresztül segít egy probléma megoldásában a probléma leírása köré fűződő további hozzászólások mintegy jelzőtáblaként szolgálnak a hasonló problémákkal küszködő emberek számára. A blogokon és fórumokon közzétett hozzászólások örökké a helyükön maradnak és ami nem utolsó szempont, hogy szívesen átveszik őket más blogok vagy keresőprogramok.
Ha egy cég megoldást ad egy problémára a blogjában akkor nagy esély van rá, hogy ha valaki egy hasonló problémára keresi a megoldást a Google, Yahoo vagy bármely más keresőprogram segítségével, akkor az ő blogjában fogja azt megtalálni. A vásárlók tisztában vannak vele, hogy nem ők az egyetlenek, akik egy adott problémával küszködnek ezért az interneten már eleve a megoldások után kutatnak.
Ha egy problémára megoldást kínáló blog bejegyzéseket a keresőrobotok egyszer már indexelték akkor a bejegyzés szövegezésétől és azon emberek számától függően, akik a bejegyzésben leírt megoldás után kutatnak ez az egy hozzászólás akár több fogyasztó vagy vevőjelölt problémájára újra és újra megoldást nyújthat.
A negatív visszajelzések néha elrettenthetik a cégeket, a modern marketing szakembereknekt azonban meg kell tanulnunk legyőzni félelmüket és lehetőségként tekinteni a kritikákra. A vásárlók mindig örömmel élnek a lehetőséggel, hogy elmondják cég működésének javítására vonatkozó ötleteiket.
A felmérések szerint a legtöbb vásárló olyan közvetlen kapcsolatot szeretne kialakítani a kereskedőkkel, mint a múltban. Kevés az olyan sikeres marketinges, akinek jut ideje arra, hogy szóra méltassa terméke vagy márkája iránt mutatott lelkesedést. Cikkünkben felvázoljuk, milyen előnyökre tehet szert, aki napi néhány percet szán arra, hogy beszélgessen a vásárlóival.