szerző:
hvg.hu

Januártól reklámozhatják magukat az ügyvédek, mivel megszűnik a Magyar Ügyvédi Kamara egyértelmű tiltása az ügyvédi tevékenység reklámozására.

Az uniós irányelveknek megfelelően hirdethetik tevékenységüket a magyar ügyvédek is január 1-jétől, mivel a kamara megváltoztatta etikai szabályzatát a reklámtevékenységre vonatkozóan. A teljes tiltást az Európai Parlament és az Európai Tanács irányelvének megfelelõen vették ki az etikai szabályzatból. Az irányelv alapján az ügyvédi reklámtilalmat el kellett ugyan törölni, de mivel az irányelv is elismeri a szabályozott szakmák különleges helyzetét, a reklámozással szembeni azon elvárásokat fenn lehet tartani, amelyek célja a szakmai szabályoknak megfelelés, az ügyvédi titoktartás és az ügyvédi hivatás alapértékeinek tiszteletben tartása.

Az ügyvéd jogosult lesz az általa nyújtott szolgáltatásokról a nyilvánosságot tájékoztatni feltéve, hogy a tájékoztatás pontos, nem félrevezető és nem sérti az Etikai Szabályzatban megfogalmazott ügyvédi alapelveket és alapértékeket. A tájékoztatás emellett nem ütközhet a tisztességtelen piaci magatartás tilalmára, a gazdasági reklámra, az elektronikus úton közzétett reklámokra vonatkozó jogszabályok rendelkezéseibe sem. A liberálisabb reklámszabályozásnak köszönhetően tovább nő a verseny a jogi szolgáltatók piacán is, ami – a gazdaság egyéb szektoraihoz hasonlóan.

Az elmúlt években néhány ügyvédi iroda marketingtevékenységének részeként sikerrel alkalmazta a sajtókommunikáció eszközeit, míg számos más jogi szolgáltató a szigorú hazai szabályozás miatt óvatosabb maradt. A Kamara elnökségének döntése egyértelművé tette, hogy a jogi szolgáltatók más gazdasági tanácsadó vállalatokhoz hasonlóan szabadon és demokratikusan alkalmazhatják az etikus reklám és kommunikáció eszközeit.

 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Gazdaság

Végigsöpör-e a válság a reklámpiacon?

A hirdetési piacon is érezhető a gazdasági válság, de inkább jövőre lesz "forintosítható", hogy mennyi pénztől esik el a piac. Bár a mérhetőség és a növekvő internetes penetráció miatt az online hirdetőfelületek kapósak lehetnek, a hagyományos médiumoktól sem menekülnek fejvesztve a hirdetők.

MTI Gazdaság

A magyar reklámpiac lehet a válság nyertese

Várhatóan nem lesz jelentős hatással a gazdasági válság a magyar reklámpiacra - jelentették ki egybehangzóan neves marketingszakemberek a II. Mfor marketing konferencián csütörtökön.

HVG Hetilap

Reklámmal a válság ellen

A takarékoskodástól az önkorlátozáson át a fogyasztóval vállalt cinkosságig számos lehetősége lenne a reklámszakmának, hogy krízisek idején is kiélhesse a kreativitását, ám a cégek többnyire a járt úton maradnak.

Videó: Ilyen a Ferrarizás csúcsa, a Corse Clienti

Videó: Ilyen a Ferrarizás csúcsa, a Corse Clienti

Techet Péter: Elmaradhat a Nyugat alkonya

Techet Péter: Elmaradhat a Nyugat alkonya

Dobrev Klára pert nyert Deutsch Tamással szemben

Dobrev Klára pert nyert Deutsch Tamással szemben

Farkas Flóriánék szélnek eresztettek egy csomó migránsozó üzenetet

Farkas Flóriánék szélnek eresztettek egy csomó migránsozó üzenetet

Olyan sört főztek a tudósok, amilyet az ősi Egyiptomban ittak

Olyan sört főztek a tudósok, amilyet az ősi Egyiptomban ittak

Fotók: Vízaknából szedtek ki egy lovat a tűzoltók Zala megyében

Fotók: Vízaknából szedtek ki egy lovat a tűzoltók Zala megyében