Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Európa második legnagyobb autógyártója a tavalyi 962 millió eurós veszteséget követően ezúttal 680 milliós nyereséget...
Európa második legnagyobb autógyártója a tavalyi 962 millió eurós veszteséget követően ezúttal 680 milliós nyereséget könyvelhetett el az első hat hónapban. Az elemzők ennél kisebb profitot vártak, a Bloomberg konszenzusa 416,7 millió euró volt. Az árbevétel 21 százalékkal 28,4 milliárd euróra emelkedett.
A növekedés elsősorban a Citroen C3-as modellek, illetve a Peugeot 3008 és 5008 kisteherautók iránti növekvő keresletnek köszönhető. A társaság az Autógyártók Európai szövetségének adatai szerint 0,8 százalékponttal 13,7 százalékra növelte részesedését az öreg kontinensen. A cég vezetése ugyanakkor úgy látja, hogy túl nagy a vállalat európai függősége, ezért szeretnének nyitni a feltörekvő országok felé, s így a következő években ezek a piacok határozhatják meg a társaság fejlődését.
A vállalat egész éves prognózist is adott, az idén először: eszerint a 2010-es üzemi eredmény (EBIT) 1,5 milliárd euró lehet. Üzemi szinten a vállalat utoljára 2008-ban volt nyereséges, tavaly a pénzügyi krízis következtében masszív veszteséget kellett elkönyvelniük.
A vártnál nagyobb nyereség ellenére a piac nem túl elégedett a Peugeot háza tájáról érkező hírekkel. A cég papírjai 11 óra magasságában majd 4 százalékos mínuszban álltak a párizsi kereskedésben, amivel a CAC-40 index legrosszabbul teljesítő papírjai volt a PSA.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.