Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Növelte piaci részesedését az első félévben az Opel Európában, és csaknem 10 százalékkal több gépjárművet adott el, mint tavaly.
Az amerikai General Motors (GM) európai leányvállalatának szerdai közleménye szerint a január-júniusi időszakban összesen 659 ezer autót és haszongépjárművet adtak el, ami 50 ezerrel - 8,2 százalékkal - több a tavalyinál. Az Opel márka és brit testvére, a Vauxhall együttes piaci részesedése az egy évvel korábbi 6,2 százalékról 6,4 százalékra nőtt.
Tavasz óta folyamatosan javulnak az eredmények, a márka az április-júniusi időszakban minden hónapban nagyobb szeletet szerzett a piaci tortából, mint az előző év azonos hónapjában, júniusban pedig 125 ezer eladott gépjárművel az év eddigi legjobb értékesítési eredményét érte el. Az erős kereslet miatt a szentgotthárdi gyárát félmilliárd eurós beruházással bővítő társaság több üzemében pótműszakokat kellett beiktatni.
Az utóbbi hetekben elterjedtek meg nem erősített hírek, amelyek szerint a GM elégedetlen az Opel/Vauxhall európai eredményeivel, és ismét napirendre veszi a leányvállalat eladásának ügyét. Karl-Friedrich Stracke vezérigazgató azonban a napokban azt hangoztatta, hogy már az idén nullszaldóssá válik a gazdálkodás, jövőre pedig ismét nyereséget termel majd a csaknem 40 ezer embert foglalkoztató társaság.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A sürgősségi osztály korszerű, légtechnikával felszerelt műtőjét most raktárként használják.