szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

A Mitsubishi Motors a csökkenő kereslet és a jen erősödése miatt az év végén leállítja gyártását a Hollandiában lévő egyetlen nyugat-európai üzemében.

A vállalat szerint a hollandiai Bornban lévő üzem bezárása az új modellek keresletének gyengülése, a jen erősödése miatt vált szükségessé. A kereslet visszaesése nyomán a múlt évben már csak 50 ezer jármű jött le a szerelőszalagokról – ez csak negyede a fénykorban gyártott 200 ezres sorozatnak –, így a kapacitások kihasználtsága drámaian csökkent.

A Coltok gyártásának leállításáról már korábban döntött a japán autógyártó, de az6 tervezte, hogy más modellekkel ki tudják használni a borni üzem kapacitásait. „A rendkívül hektikus működési környezetben ez azonban nem tűnik lehetségesnek” – derül ki a társaság közleményéből.

hvg.hu

Az 1500 dolgozót foglalkoztató hollandiai Mitsubishi-érdekeltség, a Nedcar jelenleg a Colt és az Outlander modelleket gyártja, ezek tavaly a csoport 1,1 milliós globális termelésének öt százalékát tették ki. A japán vállalatnál azt egyelőre még nem tudják, hogy mit kezdenek az 1500 főt foglalkoztató hollandiai gyárral. A jövőben elsősorban olyan feltörekvő piacokra fognak koncentrálni, mint Oroszország, vagy Kína, az európai ügyfeleket pedig Japánból és Thaiföldről – ahol viszont új üzemet építenek – fogják kiszolgálni.

A Mitsubishi 1991 óta gyártott autókat Hollandiában, a Volvoval és a holland kormánnyal létrehozott vegyesvállalat keretében indult a termelés. A Mitsubishi 2001-ben vásárolta ki partnereit.
A japán autógyártó a múlt héten közölte, hogy tavaly április és december között 38 milliárd jen üzemi eredményre tett szert csoportszinten. Európában viszont 11 milliárd jen (hozzávetőleg 148 millió dollár) veszteséget kellett elkönyvelnie. Európában négy éve csökken az értékesítés, tavaly 218 ezer Mitsubishit adtak el, 2007/2008-ban még 340 ezret.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!