Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Visszatér 60 év után Mianmarba a Coca-Cola, amely azt követően tűnt el az egykori Burma piacáról, hogy az Egyesült Államok szankciókat foganatosított az ázsiai országgal szemben.
Mianmarban a demokrácia felé vezető lassú politikai reformok indultak, az amerikai kormány ennek hatására úgy döntött, hogy enyhít a szankciókon. A Coca-Cola távol-keleti ország mellett csak Kubában és Észak-Koreában nem volt kapható - Washington ezt a két országot is bojkottal sújtotta.
A világ legnagyobb üdítőital-gyártója jelezte: azonnal megkezdi üzleti tevékenységét Mianmarban, amint az Obama-kormányzat engedélyt ad az amerikai cégeknek, hogy beruházásokat eszközöljenek az ázsiai országban.
A Coca-Cola azt is közölte, hogy a szállítást eleinte a Mianmarral szomszédos országokból tervezi. A cég mindig is az elsők között volt, amelyek beléptek vagy visszatértek egy-egy piacra. A Coca-Colát globalizációellenes szólamokban épp ezért nevezik az amerikai befolyás jelképének a BigMac szendvics mellett.
A vállalat 1949-ben az első között kényszerült elhagyni a kínai piacot, ahová az amerikai-kínai viszony 1979-ben kezdődő javulásával vissza is tért. A Coca-Cola Kubában már 1906-ban jelen volt, a Fidel Castro vezette forradalom győzelme után - 1960-ban - azonban távoznia kellett. Észak-Korea még "szűzföld" az atlantai székhelyű cég számára: ott még soha nem üzletelt.
A vállalat nem megy üres kézzel Mianmarba: hárommillió dollárt adományoz a nők munkahelyteremtésére az országban, ahol első ízben 1927-ben jelent meg.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.