Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Korábban megírtuk, hogy csődbe ment az egykor az autóipar megreformálását vizionáló izraeli Better Place elektromos autóforgalmazó cég, miután jócskán a remélt eladások alatt teljesített. Ez az elektromos autó csődjét jelentené, vagy egyszerűen csak üzletstratégiai hibák okozták a vállakozás bukását?
Az elektromos autók kritizálói mindig az akkumulátor problematikáját veszik elő, miszerint az költséges, és sok – 30 és 90 perc között – ideig tart annak töltése. A Better Place erre azzal a megoldással állt elő, hogy az akkumulátorok a cég tulajdonában maradnának, az autó tulajdonosainak pedig egyszerűen kicserélnék azt pár perc alatt egy Better Place töltőállomáson.
Azonban az izraeli szabályozási viták miatt végül csak a Renault-val sikerült megegyezniük az elektromos autó legyártásáról, és végül ez év márciusáig csak 750 autót sikerült csak értékesíteni, miközben fél milliárd dollárt öltek a töltőállomások kiépítésére, az ötletgazda, Shai Agassi, pedig már tavaly elhagyta a süllyedő hajót. Ez idő alatt Amerikában egy másik - szintén nagy hype-nak örvendő – elektromos autógyártó startup cég, a Tesla sikeresnek bizonyult. Annak okait, hogy miért bukott meg a Better Place, miközben működik a Tesla, a Washington Post cikke szerint, a töltőállomások infrastruktúrájának kiépítésében, pontosabban annak időzítésében kell keresni.
A Better Place ugyanis több százmillió dollárokat költött a töltőállomások kiépítésére, mielőtt még megjelentek a megrendelők, ezzel ellentétben a Tesla nem áldozott annyit az állomások kiépítésére – 15 ezer és 250 ezer dollár között – és azt is csak a vevők megjelenése után. Ugyanakkor ez nem jelenti azt hogy a Better Place által elképzelt stratégia – az akkumulátorok cseréje – nem lenne életképes a jövőben, hiszen a Tesla is fontolgatja a megoldást, de egyelőre a cég szóvivője azt nyilatkozta ezzel kapcsolatban, hogy egyelőre nincs pontos időzítése a technológia bevezetésének, de ha lesz, arról mindenki időben értesülni fog. Egy biztos, jelenleg még nem jött el az ideje.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A Blinken OSA Archívum most közzétett dokumentumai mindennél beszédesebbek.