Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A 2008-ban kirobbant nemzetközi pénzügyi válságot követően többször is heves viták fókuszába került a bankok tevékenysége mind a nemzetközi porondon, mind Magyarországon. Hazánkban a devizahitelezéshez kapcsolódó feszültségek ezeket a vitákat időről-időre még inkább felerősítik. A Bankmonitor.hu reprezentatív kutatása azt kívánta feltárni, hogy az átlagember ma hogyan ítéli meg saját banki szolgáltatóját, a bankokat általában, hogyan vélekedik a bankok által alkalmazott költségekről, valamint mit gondol a bankok és a kormányzat viszonyáról. A többség lényegesen kiegyensúlyozottabb kapcsolatot tartana egészségesnek a bankok és az ország vezetése között.
A magyarok többsége elégedett a hazai bankok által nyújtott szolgáltatásokkal – derül ki a Bankmonitor.hu friss, a Trend International közreműködésével, 1000 fő megkérdezésével elkészített reprezentatív felméréséből, amely a lakosság pénzintézetekről kialakult véleményét vizsgálta. A válaszadók kétharmada szerint a pénzintézetek korrekt, többnyire jó színvonalú szolgáltatásokat nyújtanak, és csak minden harmadik válaszadó volt kritikus a bankokkal szemben.
Saját bankjukról többnyire jobb véleménnyel vannak a magyarok, mint általában véve a hazai pénzintézetekről: minden ötödik válaszadó teljes mértékben elégedett bankjával, és további 65 százalék nyilatkozott úgy, hogy „többnyire elégedett” a kapott szolgáltatásokkal kapcsolatban. Mindössze az emberek 13 százaléka állítja, hogy saját bankjával „többnyire elégedetlen” és csupán 3 százaléka „teljesen elégedetlen”. „Az elégedettséget mutatja, hogy a megkérdezettek 62 százaléka egyértelműen ajánlaná saját banki szolgáltatóját rokonainak, barátainak, azaz a hozzá legközelebb álló embereknek” – mutatott rá a felmérés további megállapítására Sándorfi Balázs, a Bankmonitor.hu ügyvezetője.
A korrekt bank jellemzői között első helyen az alacsony költségek felszámítása jelent meg a válaszokból, amelyet a biztonság és a kockázatokra, illetve költségekre vonatkozó tájékoztatás elvárása követett. A rugalmasság és a kínált pénzügyi termékek egyszerűsége a legkevésbé fontos jellemzők a válaszadók szerint.
A bankok által felszámított költségek a rendszerváltás óta feltehetően az elmúlt egy évben kapták a legnagyobb publicitást. A válaszadók többsége (60 százalék) a banki költségeket nem tartja túlságosan magasnak: 6 százalék kifejezetten olcsónak ítéli saját bankját, 20 százalék szerint inkább olcsó, további 34 százalék szerint „többnyire elfogadható” a költségek szintje. Saját banki szolgáltatójának költségeiről 24 százalék gondolja azt, hogy túlzott, és 15 százalék ítéli drágának.
A megkérdezettek többsége a pénzintézetekre a gazdasági élet szerves részeként tekint, közel 70 százalékuk úgy gondolja, hogy a bankok tevékenysége elengedhetetlen a modern gazdaság és társadalom működéséhez. Hasonlóan vélekednek a hitelezés fontosságáról is, minden második válaszadó szerint gazdasági növekedés elképzelhetetlen a hitelezés beindulása nélkül. A válaszadók 62 százaléka úgy vélekedik a bankok és a kormányzat viszonyáról, hogy „egészségtelen, sokkal kiegyensúlyozottabb kapcsolatra lenne szükség”. A megkérdezettek 37 százalék gondolja úgy, hogy „vannak vitás kérdések, de a viták normál keretben folynak”. Mindössze 1 százalék foglalta el a „kiegyensúlyozott a kapcsolat” álláspontot.
„A kutatás kitért arra, vajon polarizált-e a társadalom megítélése ebben a vonatkozásban; a hitel-törlesztési problémákkal bírók csoportja másként ítéli-e meg az ország vezetése és a bankszektor közötti kapcsolatot, mint az átlag. A felmérés egyik legmeglepőbb eredménye, hogy nem; a fizetési nehézségekkel bírók 63 százaléka is kiegyensúlyozottabb kapcsolatot tartana szükségesnek” – értékelte a kutatást Sándorfi Balázs.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Egybehangzóan ítéli meg a nyugati sajtó az alaszkai csúcstalálkozótt.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozták, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A hidegfront északnyugat felől érkezik, de majd csak az éjjeli órákban.