szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A svájci Nestlé édességgyártó vállalat Japánban megnyitotta a világ első Kit Kat-boltját. Bár a csokit akár egy automatából is meg lehet venni, és egy bolt nyitása tetemes költséggel jár, ezek az egységek segítenek a márka felépítésében, megerősítésében – írja a Bloomberg Businessweek.

A svájci Nestlé édességgyártó vállalat Japánban megnyitotta a világ első Kit Kat-boltját. Bár a csokit akár egy automatából is meg lehet venni, és egy bolt nyitása tetemes költséggel jár, ezek az egységek segítenek a márka felépítésében, megerősítésében – írja a Bloomberg Businessweek.

A Kit Kat már eddig is népszerű volt Japánban, a csoki nevére hasonlító japán mondat, a "kitto katsu" japánul annyit tesz, hogy "biztosan nyerni". A Kit Kat boltban egyedi, japán csokoládékészítő által megálmodott édességeket is lehet majd kapni, így tovább bővül a Japánban rendelkezésre álló Kit Kat szortiment (mely már így is igen széles).

Kiskereskedelmi egységeket üzemeltetni igen drága mulatság, ám egyes cégek mégis úgy vélik, megéri a befektetés. A Nestlé Nespresso márkájának kávézói vannak, ahol friss kávét adnak el, minden bizonnyal a cég saját kávégépének minél nagyobb számú eladása állhat ennek hátterében. A görög joghurtokat készító Chobani nemrég New York-ban nyitott joghurtbárt 2012-ben, most pedig már a bővülésről beszélnek. A Chobani marketingvezetője szerint ez egyfajta reklám, a cég imidzsét lehet ezzel építeni, illetve a forgalmat is növelni.

Vannak ugyanakkor ellenpéldák is a kialakuló trendre. A Kellog's műzligyártó Kellog's Cereal City USA múzeum és tematikus park 2007-ben lehúzta a rolót, mivel nem jött be a várt forgalom.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!