Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Az amerikai szövetségi légyügyi hivatal (Federal Aviation Administration - FAA) elutasította az Amazon kérését, hogy kereskedelmi célokra használhasson robotrepülőgépeket. Sőt, egyelőre senkinek nem engedik meg.
Az FAA döntése szerint a jelenlegi előírások alapján a drónnal kiszolgáló kerekedők akkor is illegálisan működnének, ha a szolgáltatást ingyenesen tennék.
Az eset kapcsán az SG.hu felidézi, hogy az Amazon úgy tervezte, három év múlva "repülőgép-modellekel" vinné házhoz az ügyfelek csomagjait. Jeff Bezos a cég alapító-vezérigazgatója erről a CBS amerikai televízióadónak beszélt, azt mondta, hogy a drónokat legfeljebb 16 kilométeres hatótávolságra használnák, de akár 2,5 kilós csomagot is kézbesítenének általuk.
Bezos szerint az ötlet beéréséhez ugyanakkor 4-5 évet jósolt - azt követően, hogy az FAA engedélyét megszerzik.A mostani elutasítás kapcsán a hivatal azt is megírta, hogy még az idén újra tanulmányozni fogják a drónok kereskedelmi célú használatára vonatkozó szabályozást, és a jövő év végéig elkészítik az erre vonatkozó új előírásokat.
A mostani elutasító határozat tehát nem végleges - amolyan "nem igazi nem" -, és ez az Amazon kommentárjából is érezhető. Az alelnök, Paul Misener például azt mondta, hogy az Amazon terveire a mostani düntés nincs hatással, és továbbra is kitartanak az elképzelés mellett. Vagyis: folyt.köv.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.