Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A közös tarifarendszer terve várhatóan idén kerül a kormány elé, jövőre vezethetnék be – mondta Dávid Ilona, a MÁV vezére.
A vasúttársaság elnök-vezérigazgatója a Heti Válasznak adott interjújában azt mondta, szeretnék elérni, hogy az utasok egyetlen jegy megvásárlásával igénybe vehessék az adott vonalon közlekedő MÁV, Volán és helyi közlekedési eszközöket. „Bár a kormány idén már tárgyalhat az új rendszerről, az valószínűleg csak jövőre léphet életbe” – mondta.
A MÁV vezére szerint probléma, hogy a vasutas szakközépiskolák egy részét megszüntették, és alig van már olyan képzés, ahonnan a cég az utánpótlását biztosíthatná. Dávid Ilona szerint már most is munkaerőhiánnyal küzdenek, legalább 300 emberre lenne szükségük.
Az elnök-vezérigazgató egy másik kérdésre adott válaszából azonban kiderül, hogy támogatja a szakképzés átszervezését, a munkáltatók bevonását. „Ha nem kezeljük ezt a helyzetet, öt-hat év múlva nagy bajba kerülhet a magyar vasút” – teszi hozzá.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.