Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A közös tarifarendszer terve várhatóan idén kerül a kormány elé, jövőre vezethetnék be – mondta Dávid Ilona, a MÁV vezére.
A vasúttársaság elnök-vezérigazgatója a Heti Válasznak adott interjújában azt mondta, szeretnék elérni, hogy az utasok egyetlen jegy megvásárlásával igénybe vehessék az adott vonalon közlekedő MÁV, Volán és helyi közlekedési eszközöket. „Bár a kormány idén már tárgyalhat az új rendszerről, az valószínűleg csak jövőre léphet életbe” – mondta.
A MÁV vezére szerint probléma, hogy a vasutas szakközépiskolák egy részét megszüntették, és alig van már olyan képzés, ahonnan a cég az utánpótlását biztosíthatná. Dávid Ilona szerint már most is munkaerőhiánnyal küzdenek, legalább 300 emberre lenne szükségük.
Az elnök-vezérigazgató egy másik kérdésre adott válaszából azonban kiderül, hogy támogatja a szakképzés átszervezését, a munkáltatók bevonását. „Ha nem kezeljük ezt a helyzetet, öt-hat év múlva nagy bajba kerülhet a magyar vasút” – teszi hozzá.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.