Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Megint a magyar tulajdonú Kravtex nyert a Volán-társaságok buszbeszerzési tenderén. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter júniusban éppen a Kravtex új csarnokának avatásán jelentette be, hogy a kormány 30-35 milliárd forintos programot indít a nemzeti buszgyártás felélesztésére.
A Kravtex már meg is kezdte azoknak a buszoknak a kiszállítását, amelyeket a Dél-dunántúli Közlekedési Központ rendelt meg a Somogy, Baranya és Tolna megyei Volán vállalatok számára. Az állami busztársaságokat ellátó központ lízingeli a 12 regionális és 40 elővárosi buszt, a beszerzés értéke nettó 3,5 milliárd forint.
Krankovics István még a rendszerváltás idején alapította a mostanság fellendülőben lévő családi céget, annak idején Ikarusokat újított fel, és adta el azokat jó pénzért az oroszoknak. A kilencvenes évek közepén újított, és egy cseh cégtől megvette egy midibusz licencét, majd Győrött épített egy vadonatúj gyárat. Krankovics utóbb felvásárolt egy mosonmagyaróvári mezőgazdasági gépgyárat, a Kühnét, ahol bővíteni tudta a buszgyártás területét.
Azóta már több mint ezer buszt értékesített, ám a kapacitásának alig 20 százalékát használja ki, hiszen évente akár 500 járművet is el tudna készíteni. A Kravtex ráadásul 80-85 százalékban magyar fejlesztőkkel, beszállítókkal dolgozik.
Csakhogy az Orbán-kormány 2010-ben gyakorlatilag leállította a Volán-társaságok buszbeszerzését. Bár volt egy MFB-hitelprogram erre a célra, de a buszcégek nem használhatták ki azt. Az ágazat ismerői viszont úgy tudják, hogy Krankovics István és a fejlesztési minisztérium államtitkára, Fónagy János között kialakult egy hallgatólagos egyezség.
A Kravtex visszafogott kapacitással, de folyamatosan gyárt Credo-buszokat a gyár udvarára, hogy azután onnan a 2-3 évente kiírt regionális beszerzéseken felszívjanak 100-150 darabot az állami busztársaságok. A Kravtexnek az elmúlt években 700 millió forinttól 6 milliárd forintig változott az éves árbevétele, de egy esztendőt leszámítva mindig több 100 millió forint, sőt akár egymilliárd forint fölötti volt a profitja.
Akár van egyezség, akár nincs, mindenesetre idén is megérte, hogy a Kravtex udvarán ott álltak a buszok, mert augusztusban 61 darabot tudott elpasszolni az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központnak 3,6 milliárd forintért, most pedig újabb 52-t szállít le a dél-dunántúliaknak.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Újabb izraeli és amerikai tervek szövődtek a gázai palesztin lakosság kitelepítésére, miközben a háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos hatalmi paktuma.
A Tisza Párt elnöke Szabó Tündére utalva reagált a Róka Rékáról szóló hírekre.
Az új uniós költségvetés kimagaslóan sok pénzt juttatna Magyarországnak, de mivel Ukrajna is kaphat EU-támogatást, Orbán elutasítja a javaslatot.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, a fesztivál mondja le az északír zenekar koncertjét.
A humorista szerint a miniszterelnök hazudik, amikor azt mondja, hogy számíthatnak rá a kárpátaljai magyarok.