Orosz óriás érkezik Dunakeszire

Vasúti személykocsikat és villamosokat gyártana Magyarországon az orosz Transmashholding (TMH), amelynek magyarországi leányvállalatát, a Transmashholding Hungary Kft.-t már bejegyezte a cégbíróság.

  • HVG HVG
Orosz óriás érkezik Dunakeszire

Orosz lapjelentések szerint a zárt részvénytársaságként működő legnagyobb orosz mozdony- és vagongyár azt tervezi, hogy magyarországi cége a Dunakeszi Járműjavító Kft.-vel (DJJ) létrehozandó vegyesvállalat révén kezdené meg a gyártást, s a járműveket kelet-európai, közel-keleti és észak-afrikai országokban értékesítenék. A 14 cégből álló holdinghoz tartozik a budapesti 3-as metró szerelvényeit felújító Metrowagonmash is. Az oroszok azt javasolták, hogy a jövőbeli vegyesvállalat végezze el a 37, egyenként hat kocsiból álló metrószerelvény forgóvázainak felújítását is. Ez azt jelentené, hogy a 219 millió eurós ügylet értékének negyede jutna a DJJ-nek. A TMH-ban közben fokozatosan növeli részesedését a francia Alstom: már 33 százalékos részesedése van az óriáscégben.

hvg
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.