Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Stadler vasúti gépjárműgyártó tíz év alatt 5 milliárd forintot fektetett be a Pusztaszabolcson létrehozott karbantartó üzemébe.
A Stadler felidézi, hogy tíz évvel ezelőtt kezdte meg működését a vállalatcsoport pusztaszabolcsi karbantartóközpontja, és ezzel egy időben állt forgalomba a MÁV első Flirt típusú elővárosi villamos motorvonata is, amelyből jelenleg 133 jármű üzemel Magyarország vasútvonalain.
A pusztaszabolcsi üzem a MÁV tulajdonában lévő 60 darab Stadler Flirt típusú és 10 darab Bombardier gyártmányú Talent elővárosi villamos motorvonat teljes körű karbantartását látja el, emellett felügyeli a Gysev 10 Flirt, és a MÁV 42 Flirt motorvonatának karbantartását.
A karbantartó bázis hatékonyságát mutatja, hogy az elmúlt tíz év alatt a Flirt motorvonatok a szerződésben vállalt szint felett, átlagosan 95 százalékos rendelkezésre állás mellett közlekedtek a magyar vasúthálózaton, és összesen több mint 100 millió kilométert tettek meg – jegyezték meg a közleményben.
A Stadler Pusztaszabolcson 75 munkavállalót foglalkoztat, az üzem tavalyi árbevétele 7 milliárd forint volt, az idén 8 milliárd forint árbevétellel számolnak.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.