szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Alaposan átalakították az italgyártók a termékpalettájukat. A csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes üdítőik aránya 23 százalékról 57 százalékra emelkedett.

Összesen 43 százalékkal csökkent 2010 és 2020 között a hazai üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukor- és kalóriatartalma – közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség kedden.

A szervezet közleménye szerint az italgyártók korábban azt tűzték ki célul, hogy 2020 végéig felére csökkenjen a Magyarországon forgalomba hozott alkoholmentes italok – a szénsavas üdítőitalok, a gyümölcslevek és a jeges teák – átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva. Ennek érdekében egyebek mellett átalakították termékeik receptúráját, és bővítették kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek arányát.

A szövetség szerint

míg 2010-ben az alkoholmentes italok 100 milliliterre vetített átlagos kalóriatartalma 40 kalória volt, ma már csupán 22,8.

A csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya pedig 23 százalékról 57 százalékra emelkedett. Azt is kiemelték, hogy az üdítőkből bevitt kalória mindössze 2-3 százaléka a magyarországi fogyasztók által átlagosan bevitt teljes energia mennyiségének.

Magyarországon mindkét nem esetében körülbelül 40 százalék a túlsúlyosak és 30 százalék az elhízottak aránya. Az elhízottak közül 4 százalék, nagyjából 250 ezer felnőtt küzd vészes elhízással. A népegészségügyi problémára a koronavírus-járvány irányította rá a figyelmet, a vírus okozta betegség ugyanis súlyosabb lefolyású, és nagyobb arányban okoz halálozást azoknál, akiknek súlyfeleslegük van.

A magyarok elhízottsága is hozzájárul a rossz hazai koronavírus-adatokhoz

Ha annak az okait keressük, miért áll Magyarország az első helyen a lakosságarányos Covid-halálozás világrangsorában, akkor nem kerülhetjük el a tükörbe nézést sem - a szó szoros értelmében. A magyar felnőttek 70 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, a fertőzés szövődményei rájuk pedig különösen veszélyesek. A Covid ráadásul tovább hizlalja az embereket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Kevesebb üdítőt ittunk a koronavírus miatt

Kevesebb üdítőital, gyümölcslé és jegestea fogyott az idei első félévben a tavalyi adatokhoz képest. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség szerint a vendéglátóiparban szinte lenullázódott a forgalom.