3,7 milliárdot költött a kormány az érvénytelen népszavazás sajtóhirdetéseire

A pénz nagy része a Mediaworksnél landolt.

  • hvg.hu hvg.hu
3,7 milliárdot költött a kormány az érvénytelen népszavazás sajtóhirdetéseire

Az Állami Számvevőszék honlapján közzétették, hogy a nyomtatott és elektronikus sajtóban a korábban megadott árjegyzék szerint mennyiért hirdettek a pártok a választáson, illetve mennyiért hirdetett a kormány a "gyermekvédelmi" népszavazáson. Utóbbit a K-Monitor összeszámolta: közel bruttó 3,7 miliárd forintot költöttek, a legnagyobb arányban a Mediaworksnél, ami 70 százalékot jelent.

A K-Monitor Facebook-posztja szerint ehhez még jönnek a közterületi hirdetések, a TV, a rádió, a Facebook és a Youtube is. Úgy saccolják, hogy a "Védjük meg" kampány ára így a 10 milliárdot is meghaladhatja. Azt hozzátették, a pontos összeget akkor fogják megtudni, ha a Kabinetiroda közzéteszi az erről szóló szerződését.

Táblázatos formában itt lehet megnézni, hol hirdetett a kormány és mennyiért.

Az óriásplakátokra még a fenti összegnél is többet költhettek. A Kantar Media szerint január óta ötmilliárd forintot költött a Miniszterelnökség, hogy részvételre buzdítson.

A kampány ellenére a gyermekvédelminek nevezett népszavazás mind a négy kérdésében elhasalt, egyikben sem lett érvényes az eredmény.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.