Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A szupergazdagok számára nincs válság: a luxusáruk továbbra is szépen fogynak. A magas árak nemigen okoznak gondot a vásárlóknak. Egyelőre.
Válságálló a luxus vagy ez a vásárlók utolsó nagy rohama a várhatóan hosszú ideig elhúzódó lejtmenet előtt?
22 százalékkal növelte eladásait a francia luxus óriása, az LVMH az utolsó negyedévben. Carpe diem – ez jellemzi a szupergazdagok többségét, akik alig várták a pandémia végét. “Senki sem akar a leggazdagabb halott lenni a temetőben” – mondja Luca Solca, a Bernstein elemzője. Ezért aztán sorbanállnak a vásárlók a Christian Dior és a Channel boltok előtt nemcsak Párizsban, hanem Berlinben és Londonban is.
A vásárlók többsége amerikai, akik élvezik az erős dollár hatását: számukra most minden olcsó Európában. Korábban a kínaiak voltak ilyen lelkes vásárlói a francia luxusnak, de ők még nem tértek vissza, mert a zéró Covid tolerancia miatt nekik még nem ért véget a pandémia.
Európa leggazdagabb embere, Bernard Arnault (képünkön), az LVMH fő tulajdonosa tehát dörzsölheti a markát, de nem panaszkodhatnak a luxusautó-piac sztárjai sem. A Volkswagen most vitte tőzsdére a Porschét, melynek értéke meghaladta az anyavállalatét. Míg más autógyárak értékesítési gondokkal küszködnek, a Mercedes 20 százalékkal növelte eladásait az elmúlt negyedévben.
Meddig tarthat a luxus vonzereje?
Az LVMH pénzügyi főnöke szerint a szupergazdagokat nem a gazdaság helyzete befolyásolja elsősorban, hanem az, hogy miképp teljesít a részvényportfoliójuk a tőzsdén. Ezért egyelőre nincs problémája a francia luxusóriásnak: vígan emelheti az árakat, emiatt nem hagyják cserben a vevők.
Az árak pedig az égbe emelkednek. Párizsban egy aukción 352 800 eurót fizettek ki egy krokodilbőr Hermes táskáért. Csütörtökön a Sotheby’s újabb luxustáska aukciót rendez, ezúttal Hongkongban. Lehet, hogy ott megdől a párizsi rekord.
Meddig tart mindez? „Nagy a bizonytalanság. Az LVMH eredményei jók, de senki sem tudja, hogy milyen utat kövessen a jövőben. A pandémia utáni korszak egyik győztese az LVMH, de lehet, hogy ez az utolsó hurrá” – nyilatkozta Flavio Cereda, a Jefferies egyik elemzője a Bloombergnek.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Mariska Hargitayt a legtöbben színésznőként ismerik, de úgy döntött, beül a rendezői székbe, hogy bemutassa, hogyan került közel édesanyjához, Jayne Mansfieldhez hatvan évvel azután, hogy elveszítette őt egy olyan autóbalesetben, amiben ő maga is majdnem meghalt.
15–9-re nyertek a mieink.