Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A szupergazdagok számára nincs válság: a luxusáruk továbbra is szépen fogynak. A magas árak nemigen okoznak gondot a vásárlóknak. Egyelőre.
Válságálló a luxus vagy ez a vásárlók utolsó nagy rohama a várhatóan hosszú ideig elhúzódó lejtmenet előtt?
22 százalékkal növelte eladásait a francia luxus óriása, az LVMH az utolsó negyedévben. Carpe diem – ez jellemzi a szupergazdagok többségét, akik alig várták a pandémia végét. “Senki sem akar a leggazdagabb halott lenni a temetőben” – mondja Luca Solca, a Bernstein elemzője. Ezért aztán sorbanállnak a vásárlók a Christian Dior és a Channel boltok előtt nemcsak Párizsban, hanem Berlinben és Londonban is.
A vásárlók többsége amerikai, akik élvezik az erős dollár hatását: számukra most minden olcsó Európában. Korábban a kínaiak voltak ilyen lelkes vásárlói a francia luxusnak, de ők még nem tértek vissza, mert a zéró Covid tolerancia miatt nekik még nem ért véget a pandémia.
Európa leggazdagabb embere, Bernard Arnault (képünkön), az LVMH fő tulajdonosa tehát dörzsölheti a markát, de nem panaszkodhatnak a luxusautó-piac sztárjai sem. A Volkswagen most vitte tőzsdére a Porschét, melynek értéke meghaladta az anyavállalatét. Míg más autógyárak értékesítési gondokkal küszködnek, a Mercedes 20 százalékkal növelte eladásait az elmúlt negyedévben.
Meddig tarthat a luxus vonzereje?
Az LVMH pénzügyi főnöke szerint a szupergazdagokat nem a gazdaság helyzete befolyásolja elsősorban, hanem az, hogy miképp teljesít a részvényportfoliójuk a tőzsdén. Ezért egyelőre nincs problémája a francia luxusóriásnak: vígan emelheti az árakat, emiatt nem hagyják cserben a vevők.
Az árak pedig az égbe emelkednek. Párizsban egy aukción 352 800 eurót fizettek ki egy krokodilbőr Hermes táskáért. Csütörtökön a Sotheby’s újabb luxustáska aukciót rendez, ezúttal Hongkongban. Lehet, hogy ott megdől a párizsi rekord.
Meddig tart mindez? „Nagy a bizonytalanság. Az LVMH eredményei jók, de senki sem tudja, hogy milyen utat kövessen a jövőben. A pandémia utáni korszak egyik győztese az LVMH, de lehet, hogy ez az utolsó hurrá” – nyilatkozta Flavio Cereda, a Jefferies egyik elemzője a Bloombergnek.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Nem csak a Pride-felvonulás előtt volt erősen kusza a jogi helyzet, a demonstráció után is egymást érik a kérdések. Ha az utolsó pillanatig bírsággal riogatták a résztvevőket, akkor mi, miért és kinek az utasítására változott a menet napjára? Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama.
Utolérte az Audit is a német autóipar válsága. Egyre kevesebb motor készül Győrben, nagyobb nyári leállást is terveznek, leépítések várhatók.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A Tisza Párt elnöke szerint pár hónap alatt összeomlott a költségvetés.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
Csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Még mindig téma a budapesti Pride.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
Máté Gábor 15 év után távozik.