Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Közel öt évvel azután, hogy Szijjáró Péter bejelentette a terület megvásárlását.
Idén elkezdődhet a magyar tengeri kikötő építése Triesztben – derült ki Magyar Levente külügyi államtitkár az LMP-s Keresztes László Lórántnak címzett írásbeli válaszából.
Magyar azt írta: „Folyamatosak az egyeztetések az olasz féllel a beruházás előkészítése kapcsán. A tárgyalások jelen állása szerint a partfelépítési és mederkotrási munkák ebben az évben megindulhatnak.”
Szijjártó Péter külügyminiszter közel öt évvel ezelőtt, 2019. június 21-én jelentette be, hogy Magyarország egy 300 méteres partszakasszal rendelkező, 32 hektáros területet vásárolt Triesztben 31 millió euróért, illetve további 25 millió eurót fizettek a 2074-ig szóló kikötői koncessziós jogért. Az akkori tervek kikötő és logisztikai bázis létrehozásáról szóltak, a kikötőberuházásra pedig létrehoztak állami projektcéget is, az Adria Port Zrt.-t. A kikötő állami átvétele végül 2020 végén történt meg, ám azóta nem sok minden történt. 2022 decemberében Szijjártó azt mondta, a magyar terminál 2026-ban kezdhet működni.
A kormány az exportáló magyar vállalatok tengeri kapujaként igyekszik lefesteni a trieszti terminált. A képet árnyalja, hogy valójában kompkikötőről (roll on–roll off terminál) van szó, amely nagy konténerhajók fogadására alkalmatlan.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.