Milyen juttatások adhatók a munkavállalóknak a nyári pihenés finanszírozására?
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
Nem volt kapós az egész ország területére kiírt csomag, szakértők szerint nagyobb verseny alakult volna ki, ha régiónként hirdetik meg a feladatokat.
Kilenc cég váltotta ki a teljes magyar helyközi buszos személyszállításra kiírt pályázat anyagát, azonban csak a Volánbusz fizette ki a pályázati biztosítékot, és adott be pályázatot – írja a Telex az Építési és Közlekedési Minisztérium válasza alapján. Kedvező elbírálás esetén a Volánbusz működtetheti további 10 évig a rendszert.
A MÁV-val nemrég egyesített Volánbusz jelenleg a saját ötezres buszflottájával, valamint kisebb szereplők (G-Busline, a Trans-Tour’90, a Trans-Vonal és a Weekendbus) bevonásával végzi a szolgáltatást.
A Volán monopol helyzetét a kormánynak egy évtizede meg kellett volna szüntetni, hogy érvényesüljön az uniós szabályok által előírt versenyhelyzet, erre azonban Magyarország az elmúlt években többször is haladékot kapott. Mivel a Volánbusszal kötött szerződés év végén lejár, a kormány kénytelen volt meghirdetni a nyílt pályázatot.
Az ÉKM a Nemzeti Koncessziós Irodán hirdette meg egy csomagban a feladatokat, a jelentkezési határidő szeptember 30. volt. A lap megjegyzi: eleve nem volt valószínű, hogy egy külföldi buszos cég ennyi idő alatt össze tud rakni egy legalább ötezer buszból álló flottát, ezért esélyes volt, hogy a Volánbusznak nem lesz kihívója. Komolyabb verseny akkor lehetett volna, ha régiónként pályáztatják meg a szolgáltatást, hasonlóan a budapesti tenderhez, ahol egy privát busztársaság járatcsoportokat tudott elnyerni.
A budapesti helyzetből kiindulva a szakértők úgy látják: a többszereplős piacon (a BKV mellett a Volán és az ArrivaBus lát el tömegközlekedési szolgáltatást a fővárosban) több az új busz, és magasabb a szolgáltatási színvonal is, mint amikor egyedül a BKV végezte a feladatokat.
A MÁV–Volán-csoport közleménye szerint hisznek abban, hogy „a folyamatosan fejlesztett autóbuszos járműállománnyal, a hazai kötöttpályás menetrenddel és tarifarendszerrel összehangolt szolgáltatásokkal, helyismeretével és az országos jelenlétével, a helyi, helyközi és távolsági közlekedésben szerzett tapasztalataival esélyes versenytársa az európai közlekedési piac legtőkeerősebb, legnagyobb szereplőinek is”.
A pályázati eljárás során két szakaszban folytatják le a versenytárgyalást a Volánbusszal. Az első szakasz az előminősítésé, a második szakaszban az alkalmasnak minősített indulókkal (ez tehát vagy egy lesz, vagy nulla) folytatnak tárgyalásokat az ajánlatról.
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Figyelembe kell venni azokat a feltételeket, amelyekkel mind a kiküldött, mind a társaság megfelel az adózási és számviteli előírásoknak, a rendeltetésszerű joggyakorlás elvéből következő elvárásoknak.
A magyar mesterségesintelligencia-szuverenitás irreális, a kis országok szűk szakterületi MI-fejlesztésekben lehetnek sikeresek. A kormány most már mintha tényleg komolyan venné az MI-t, de a politikai klíma (bevándorlásellenesség, keresztény fundamentalizmus, elszigetelődés az EU-tól) aligha kedvez egy alapjaiban nemzetközi iparág fejlesztésének. Ahogy a kormánystruktúra instabilitása sem.
Újabb fotót hozott a független országgyűlési képviselő.