Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nem volt kapós az egész ország területére kiírt csomag, szakértők szerint nagyobb verseny alakult volna ki, ha régiónként hirdetik meg a feladatokat.
Kilenc cég váltotta ki a teljes magyar helyközi buszos személyszállításra kiírt pályázat anyagát, azonban csak a Volánbusz fizette ki a pályázati biztosítékot, és adott be pályázatot – írja a Telex az Építési és Közlekedési Minisztérium válasza alapján. Kedvező elbírálás esetén a Volánbusz működtetheti további 10 évig a rendszert.
A MÁV-val nemrég egyesített Volánbusz jelenleg a saját ötezres buszflottájával, valamint kisebb szereplők (G-Busline, a Trans-Tour’90, a Trans-Vonal és a Weekendbus) bevonásával végzi a szolgáltatást.
A Volán monopol helyzetét a kormánynak egy évtizede meg kellett volna szüntetni, hogy érvényesüljön az uniós szabályok által előírt versenyhelyzet, erre azonban Magyarország az elmúlt években többször is haladékot kapott. Mivel a Volánbusszal kötött szerződés év végén lejár, a kormány kénytelen volt meghirdetni a nyílt pályázatot.
Az ÉKM a Nemzeti Koncessziós Irodán hirdette meg egy csomagban a feladatokat, a jelentkezési határidő szeptember 30. volt. A lap megjegyzi: eleve nem volt valószínű, hogy egy külföldi buszos cég ennyi idő alatt össze tud rakni egy legalább ötezer buszból álló flottát, ezért esélyes volt, hogy a Volánbusznak nem lesz kihívója. Komolyabb verseny akkor lehetett volna, ha régiónként pályáztatják meg a szolgáltatást, hasonlóan a budapesti tenderhez, ahol egy privát busztársaság járatcsoportokat tudott elnyerni.
A budapesti helyzetből kiindulva a szakértők úgy látják: a többszereplős piacon (a BKV mellett a Volán és az ArrivaBus lát el tömegközlekedési szolgáltatást a fővárosban) több az új busz, és magasabb a szolgáltatási színvonal is, mint amikor egyedül a BKV végezte a feladatokat.
A MÁV–Volán-csoport közleménye szerint hisznek abban, hogy „a folyamatosan fejlesztett autóbuszos járműállománnyal, a hazai kötöttpályás menetrenddel és tarifarendszerrel összehangolt szolgáltatásokkal, helyismeretével és az országos jelenlétével, a helyi, helyközi és távolsági közlekedésben szerzett tapasztalataival esélyes versenytársa az európai közlekedési piac legtőkeerősebb, legnagyobb szereplőinek is”.
A pályázati eljárás során két szakaszban folytatják le a versenytárgyalást a Volánbusszal. Az első szakasz az előminősítésé, a második szakaszban az alkalmasnak minősített indulókkal (ez tehát vagy egy lesz, vagy nulla) folytatnak tárgyalásokat az ajánlatról.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egy kiadós gombamérgezéssel indul François Ozon új filmje, a Ha megérkezik az ősz. A termékeny francia filmrendezővel az öregkori ráncok szépségéről, az Elemi ösztön nem múló vonzerejéről, egy szexi nagymamáról, egy pusztító családi vacsoráról és Nicole Kidman plasztikai beavatkozásairól is beszélgettünk.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.