Mesterséges intelligenciával erősít a Mattel, jöhet a szuperintelligens Barbie baba és az önvezető Hot Wheels autó?

Az elsősorban a Barbie babákról ismert amerikai Mattel bedobta a varázsszót, amit mostanában minden magára valamit is adó vállalat elmond céges promóciójában. Idén jönnek az MI-játékok.

Mesterséges intelligenciával erősít a Mattel, jöhet a szuperintelligens Barbie baba és az önvezető Hot Wheels autó?

Az amerikai Mattel játékgyártó összeállt a mesterséges intelligencia (MI) mindennapi hasznosításának „atyjával”, az OpenAI-val azzal a vállalással, hogy MI-alapú játékokkal és társasjátékokkal lép piacra.

A Reuters beszámolója szerint a vállalat elhúzta a mézes madzagnak szánt promóciót a sajtó előtt, nevezetesen bejelentette, hogy már 2025-ben megjelennek első MI-t hasznosító termékei. Arról diszkréten hallgatnak, hogy mire számítsanak a gyerekek és a szülők. Ha nincs tájékoztatás, akkor van találgatás: talán egy promtolható, szuperintelligens Barbie baba vagy egy önvezető Hot Wheels autó jelenhet meg a játékboltok polcain?

A reklámszöveg szerint mindenesetre létrehozzák „az MI-varázslatot az egyes gyermekkorosztályoknak megfelelő szinten hangsúlyt fektetve az innovációra, a biztonságra és a magánszféra tiszteletére”.

HMD Global

Az újításra szüksége is van a vállalatnak, ugyanis az elmúlt években gondokkal küszködött. A vásárlók a viszonylag erős infláció miatt részben a márkás játékokon spóroltak. Ráadásul Donald Trump amerikai elnök vámháborúja megdrágíthatja a játékokat, mert ezeket jellemzően az Egyesült Államokon kívül gyártják, és importálják.

A Mattel be akarja illeszteni üzleti tevékenységébe az OpenAI olyan MI-modelljeit, mint a ChatGPT Enterprise. Ettől remélik a termékinnováció javulását. Az OpenAI termelési igazgatója, Brad Lightcap szerint az MI-képességekkel és eszközökkel a Mattel képes a vállalat egész tevékenységében javítani a kreativitást és a termelékenységet.

Az elmúlt évben a Mattelnek a termékeire alapuló filmek, tévéshow-k és mobiljátékok hozták a pénzt. A cég májusban kénytelen volt visszavonni az éves pénzügyi adataira vonatkozó előrejelzését. Emellett bejelentette, hogy a beszállítói költségek növekedése miatt emeli egyes termékei árát.

A Barbie-film fényesíti a megkopott imázst: megbánta bűneit, a megbocsátásra még sokáig várhat

Önkritikus hozzáállással igyekszik a kissé megkopott népszerűségű és idejétmúlt brandet újra menővé tenni a múlt héten mozikba került Barbie-film.