Jude Law még sosem volt ilyen visszataszító

Félidőn túl is tovább dübörög tovább a cannes-i filmfesztivál. Egy esős és iszonyatosan sűrű hétvége után újra kisütött a nap, és helyszíni tudósítóink Jude Law és Alicia Vikander kosztümös drámájának kapcsán értekeznek a karrier és a család összeegyeztethetőségéről, majd kitárgyalják a versenyprogram újabb csúcspontját, az Anatomy of a Fallt. Itt a cannes-i podcast nyolcadik adása.

  • Onozó Róbert Onozó Róbert
  • Varga Ferenc (Cannes) Varga Ferenc (Cannes)
Jude Law még sosem volt ilyen visszataszító

Először némileg értetlenül fogadtuk, hogy mit keres az idei versenyprogramban egy tradicionális kosztümös dráma VIII. Henrikről és utolsó feleségéről. A nullás években élte fénykorát a „királyi családok szexi magánéleti intrikái” műfaj az Elizabeth két részével, A másik Boleyn lánnyal és a Tudorok című sorozattal. A Firebrandről viszont hamar kiderül, hogy modernebb megközelítésben mutatja be a haláltusáját járó egomániás király (Jude Law nagyon meggyőző alakítása) és hatodik felesége, Katalin (Alicia Vikander) közti végzetes hatalmi játszmát.

Jude Law és Alicia Vikander a Firebrand című filmben
Festival de Cannes

VIII. Henrik kapcsán szóba kerülnek a legendás lábikrái, de még kis kerülővel Arany János gennyedző sipolya is. Jude Law karrier-áttekintése közben pedig végigvesszük, hogy meddig volt minden filmjében ő a vágy tárgya és mikortól fogadta el a kopaszodást és öregedést. Partnernője, Alicia Vikander pedig jó ürügy arra, hogy megbeszéljük, lehetséges-e gyerekeket nevelni egy csúcsra járatott filmes karrier mellett.

A Firebrandnél még jobban el voltunk ragadtatva viszont az Anatomy of a Fall című francia tárgyalótermi drámától. A három napja a Saul fia örököseként méltatott The Zone of Interest után itt egy újabb tökéletesen hidegrázós alakítást láthatunk Sandra Hüllertől. A férje megölésével gyanúsított anya sosem próbál a közönség, illetve az esküdtszék szimpátiájáért esedezni, hanem egy komplex, ellentmondásos karakter, akinek mindig van pár új meglepetés a tarsolyában. A mesteri forgatókönyvet jó eséllyel díjazhatják, de egy legjobb színésznői vagy még fontosabb díj is kiköszörülhetné a Toni Erdmann 2016-os hoppon maradása miatti csorbát, főleg úgy, hogy Hüller másik filmje, a The Zone of Interest továbbra is a legnagyobb Arany Pálma-esélyes.

Sandra Hüller az Anatomy of a Fall című filmben
Festival de Cannes

Csalódást okozott viszont az Acide című katasztrófafilm éjféli vetítése. A műfaji filmeket rendre versenyen kívülre száműzik (a két éve Arany Pálmát nyert Titán volt a kivétel), de ezen most azért sem lepődtünk meg, mert Just Philippot rendező öt évvel ezelőtti rövidfilmjét hiába bővítette egész estéssé, a végeredmény gyengébb lett. A klímaváltozás miatt kialakuló, mindent elpusztító savas eső remek kiindulópont, de a logikai bakik és a folyton leülő történetvezetés miatt az Acide nyomába sem érhet például egy The Last of Us-epizódnak.

 

Még több Kultúra a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: