A Demjén-film rendezője a Demjén-filmet méltatta

Orosz Dénes szerint pusztán a Demjén-dalok még nem garantálták volna a sikert.

  • hvg.hu hvg.hu
A Demjén-film rendezője a Demjén-filmet méltatta

„Demjén Ferenc egy olyan kapcsoló az emberekben, hogy nagyon komolyan elindít valamit. Ehhez jön a zenés műfaj – de ha rosszul lenne megcsinálva, akkor a néző azonnal elpárolog, erre már volt példa. Együtt a történettel, a színészi játékkal, az egész univerzumával, és valamivel, amit mi nem kalkuláltunk be, és valami bekerült, valami pici varázslat” – mondta el a Blikknek a Demjén-filmként elhíresült Hogyan tudnék élni nélküled? rendezője, Orosz Dénes.

Kritikusunk ezt némileg másképp látta: „Sokszor kínos a Demjén-dalokkal forgatott magyar Mamma Mia!, de Feróék filmjénél így is jobb” – írtuk a filmről.

Mint arról beszámoltunk, a hétvégén tartották Balatonfüreden a 2025-ös MOZ.GO Magyar Mozgókép Fesztivál díjátadó gáláját, ahol heten részesültek a Magyar Filmakadémia életműdíjában, köztük volt Demjén Ferenc is.

A Hogyan tudnék élni nélküled? a nézettségi versenyben is győzött, a független finanszírozású Futni mentem filmet is megelőzve elnyerte a rendszerváltás utáni legnézettebb magyar film címét.

Az alkotás, amely teljes egészében Demjén-slágerekre épül, a Magyar Mozgókép Fesztivál gáláján a legjobb játékfilmnek, a legjobb producernek és a legjobb vágónak járó díjat is elnyerte.

Ugyanitt Révész Bálint, a KIX rendezője, aki a legjobb egész estés dokumentumfilm díját nyerte, beszédében kritizálta a magyar kormány kultúrpolitikáját, ami azért is pikáns, mert a fesztivált a kormányzati támogatásokat szétosztó Nemzeti Filmintézet szervezte – írta a 444.

Orosz Dénes: A Demjén-filmmel semmilyen rendszer mellé vagy ellen nem álltam

Kapott állami támogatást, de a Hogyan tudnék élni nélküled? ideológiamentes film, a költségigényes magyar filmek közül az egyetlen, amely visszahozta az árát, és egyetlen célja volt: szórakoztatni – mondja a rendszerváltás óta legnézettebb magyar film rendezője. Látja a közállapotokat, hogy zaklatott a társadalom, az emberek ugranak mindenre, mégis arra biztat mindenkit, hogy próbálják lehántani ezeket a rétegeket és nézőként befogadni a filmeket.