szerző:
Mészáros Sándor
Tetszett a cikk?

Míg Sebastian Vettel magabiztosan uralta a Szingapúri Nagydíj nyitónapját, addig az élmezőnyben megoszlanak a vélemények a kilátásokról. Lewis Hamilton dicséri a McLarent, Fernando Alonso szerint a Ferrari gyengébb, mint legutóbb Monzában volt, Kimi Räikkönen pedig már-már siratja a Lotust, amely véleménye szerint végképp elbukott a fejlesztési versengésben.

Bottal üthették Sebastian Vettel nyomát az ellenfelek a Forma-1-es Szingapúri Nagydíj nyitónapján, ráadásul a bajnokaspiránsok közül kizárólag Lewis Hamilton nyilatkozott optimista hangvételben a kilátásokról.

Mint ismeretes, a McLaren 2008-as világbajnoka az első tréningen a Red Bull német klasszisától mindössze 4 századdal elmaradva kényszerült a 2. pozícióba. A második edzésen csapat- és honfitársa, Jenson Button zárt a német mögött, s bár Hamilton 0,7 másodperces hátránnyal csak 5. lett, mégis dicsérte az autót, igaz, így sem merte kijelenteni, hogy lehet esélye a pole pozíció megszerzésére.

Lewis Hamilton
McLaren

„Kényelmesnek éreztem az autót, a srácok csodálatos munkát végeztek” – mondta Hamilton, aki a bajnoki tabellán az éllovas Fernando Alonsótól 37 egységgel lemaradva a 2. pozíciót birtokolja. „Mivel a legutóbbi versenyen kevés leszorítóerőre volt szükség, az autó itt teljesen más, jó érzés így vezetni. A versenytempót nem éreztem különösebben erősnek, viszont hallottam, hogy mások számára még rosszabb volt, így ez talán kedvező ránk nézve. Úgy gondolom, hogy az időmérőn ott leszünk a legjobb öt között.”

Alonso az első edzést a 4. pozícióban zárta, a másodikon viszont a 3. helyre kapaszkodott fel: a spanyol 4 tizeddel került közelebb Vettelhez, miután a második tréningre lecseréltette a nyitógyakorláson használt új fejlesztésű hátsó szárnyat az előző verzióra. Noha a spanyol előzetesen úgy érezte, hogy a Ferrarinak Szingapúr városi pályáján komoly esélye lehet a győzelemre, leszögezte: gyengébbnek érzi az autót, mint legutóbb Monzában.

„Több újdonságot is kipróbáltunk. Volt, ami működött és volt, ami nem. Az utóbbiak esetében talán picit több időt kellene fordítanunk a fejlesztésekre. Összességében véve pozitív volt ez a nap, még úgy is, hogy az első benyomásaim szerint itt nem tudunk annyira versenyképesek lenni, mint Monzában voltunk. Itt maximális leszorítóerőre van szükségünk, viszont a teljesítményünk így nem elég jó” – mondta a bajnoki éllovas, aki 2005 és 2006 után idén harmadszor is bajnok akar lenni.

Kimi Räikkönen
Lotus

A leginkább lehangoló hangvételben Kimi Räikkönen értékelte a szingapúri nyitónapot: a bajnoki ponttáblázat 3. helyén állomásozó, Hamiltontól mindössze egyetlen egységgel elmaradó finn kiválóság több mint 2 másodperces hátránnyal csak 12. lett, s máris arról beszélt, hogy a Lotus istálló kezd jelentős lépéshátrányba kerülni az ellenfelekhez képest.

„Szombatra általában javulni szoktunk, de az szinte elképzelhetetlen, hogy két másodpercet gyorsuljunk. Lehet, hogy nem sikerült olyan mértékben fejlődnünk, mint a többieknek” – fogalmazott 2007 világbajnoka, aki zsinórban tíz futam óta kirobbanthatalan a pontszerzők közül, így futamgyőzelem nélkül áll a bajnokság ezüstérmes pozíciójában.

Noha a Lotus egy új hátsó szárny formájában erre a hétvégére is készített újítást az E20 típusjelű versenygéphez, érdemes megjegyezni, hogy szakértők már az évad elején prognosztizálták, hogy a gyári támogatás nélküli, pénzügyileg sem túlságosan erős fekete-arany egylet az évad utolsó harmadára megtorpanhat a fejlesztések területén.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!