Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d3e62cf7-c0cb-4a35-b496-7c735c43e9e9","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Egy, a Pécsi Tudományegyetem (PTE) szakemberei által kifejlesztett, jelenleg országos tesztelés alatt álló okostelefonos alkalmazással mobilja segítségével egy nagyobb gyermek a jövőben akár maga is tesztelheti, hogy a tompalátó kockázati csoportba tartozik-e.","shortLead":"Egy, a Pécsi Tudományegyetem (PTE) szakemberei által kifejlesztett, jelenleg országos tesztelés alatt álló...","id":"20250614_gyerekkori-tompalatas-okostelefon-app-pte-gyorsteszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3e62cf7-c0cb-4a35-b496-7c735c43e9e9.jpg","index":0,"item":"7ab3c252-560e-49f4-a16b-bbef3f707854","keywords":null,"link":"/tudomany/20250614_gyerekkori-tompalatas-okostelefon-app-pte-gyorsteszt","timestamp":"2025. június. 14. 18:03","title":"Magyarok találták ki, négy klinikán már tesztelik a 7 év alatti gyerekek látásának új gyorstesztjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21872232-2efe-4653-bc6c-2c9ba2d3fd14","c_author":"Németh András","category":"360","description":"A Geert Wilders vezette szélsőjobboldali Szabadságpárt kilépett a holland kormánykoalícióból a bevándorlás- és Izrael-politikával kapcsolatos viták miatt. Előrehozott választás vár októberben Hollandiára.","shortLead":"A Geert Wilders vezette szélsőjobboldali Szabadságpárt kilépett a holland kormánykoalícióból a bevándorlás- és...","id":"20250614_hvg-hollandiai-kormanyvalsag-wilders-bloffje-hullamzo-nepszeruseg-szakitassal-indult","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21872232-2efe-4653-bc6c-2c9ba2d3fd14.jpg","index":0,"item":"f3b7af39-5343-41ba-89b8-c14aa15be322","keywords":null,"link":"/360/20250614_hvg-hollandiai-kormanyvalsag-wilders-bloffje-hullamzo-nepszeruseg-szakitassal-indult","timestamp":"2025. június. 14. 11:00","title":"Orbán Viktor szövetségese szétrobbantotta a holland koalíciót, de nem tudni, nyer-e vele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5685b38-8048-4b14-b3b9-61044e93d086","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az ex-tiszás Farkas Dezső a rendszerváltást akarja segíteni új politikai kezdeményezésével, az Irány Párttal.","shortLead":"Az ex-tiszás Farkas Dezső a rendszerváltást akarja segíteni új politikai kezdeményezésével, az Irány Párttal.","id":"20250614_tisza-sziget-farkas-dezso-magyar-peter-irany-part-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5685b38-8048-4b14-b3b9-61044e93d086.jpg","index":0,"item":"91a07873-f633-44cb-abca-9e57799c081d","keywords":null,"link":"/itthon/20250614_tisza-sziget-farkas-dezso-magyar-peter-irany-part-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 22:07","title":"Megszólalt a Tisza Szigetek korábbi koordinátora: új pártot alapít","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3ced2ad-b298-446a-9aea-95451ad265c3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már csak néhány hónapon keresztül lehet használni azt az androidos képességet, ami lehetővé teszi az alkalmazások letöltés nélküli próbálgatását.","shortLead":"Már csak néhány hónapon keresztül lehet használni azt az androidos képességet, ami lehetővé teszi az alkalmazások...","id":"20250613_google-play-aruhaz-azonnali-alkalmazasok-funkcio-megszunes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3ced2ad-b298-446a-9aea-95451ad265c3.jpg","index":0,"item":"76e02e52-dd01-4e42-8a4b-58237e1b55a8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250613_google-play-aruhaz-azonnali-alkalmazasok-funkcio-megszunes","timestamp":"2025. június. 13. 18:03","title":"8 év után megszűnik az Android egyik funkciója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja az anyagcserét, a növekedést és a normális sejtműködést. De vajon mindenkinek ugyanannyi vasra van szüksége? Távolról sem! Lássuk, milyen tényezőktől függ, mennyit kell bevinnünk belőle.","shortLead":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja...","id":"20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e.jpg","index":0,"item":"beab4618-d3d2-44ae-9c20-b31b791efcbf","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","timestamp":"2025. június. 13. 15:30","title":"Elég vasat eszünk meg naponta? A válasz nem egyértelmű!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"b5850ba1-e583-4d22-9186-688d82b8c838","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"5cfc619b-3bed-483b-8655-a936ff3d349a","c_author":"Generali","category":"brandcontent","description":"Inspiráció és marketingérték – ezek miatt értékesek azok a pályázatok, amelyeken a Grapoila is rendre megméretteti magát. A hidegen sajtolt olajairól, natúr élelmiszereiről és kozmetikai termékeiről ismert vállalat a Generali EnterPrize díját is elhozta 2021-ben, és azóta a verseny zsűrijének is tagja. A pályázat célja, hogy támogassa a kis- és középvállalkozásokat a különböző fenntarthatósági kezdeményezésekben. Az idei kiírásra június 13-ig lehet jelentkezni – ennek apropóján a Grapoila tulajdonos-ügyvezetője, Pinczés Marianna saját tapasztalatait és tanácsait is megosztotta velünk.","shortLead":"Inspiráció és marketingérték – ezek miatt értékesek azok a pályázatok, amelyeken a Grapoila is rendre megméretteti...","id":"20250513_generali_enterprize_KKV_palyazat_fenntarthatosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5cfc619b-3bed-483b-8655-a936ff3d349a.jpg","index":0,"item":"41a9f5c0-27e5-416c-9857-61253a183ccf","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250513_generali_enterprize_KKV_palyazat_fenntarthatosag","timestamp":"2025. június. 14. 19:30","title":"A bortermelés melléktermékének felhasználásból csinált sikeres vállalkozást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56211373-b3e1-42a0-9da2-9901e99a5248","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az amerikai elnök csapatainak Los Angeles-i bevetése visszaüthet – figyelmeztet a brit lap ma megjelent friss számának vezércikke.","shortLead":"Az amerikai elnök csapatainak Los Angeles-i bevetése visszaüthet – figyelmeztet a brit lap ma megjelent friss számának...","id":"20250613_economist-trump-hadseregnek-los-angeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56211373-b3e1-42a0-9da2-9901e99a5248.jpg","index":0,"item":"006d716d-669e-413a-a17e-fd4e0b6caa41","keywords":null,"link":"/360/20250613_economist-trump-hadseregnek-los-angeles","timestamp":"2025. június. 13. 15:10","title":"The Economist: Ez történhet, amikor egy Trump nevű radikális performance-művész egy hadseregnek parancsol","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6ad8fac-54e3-4cae-9813-90939261a31e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google internetes keresőben megjelent, a mesterséges intelligenciára épülő eszközei jelentős mértékben csökkentik a lapok olvasottságát, ami miatt a kiadóknak gyorsan újra kell gondolniuk az üzleti modelljüket.","shortLead":"A Google internetes keresőben megjelent, a mesterséges intelligenciára épülő eszközei jelentős mértékben csökkentik...","id":"20250614_google-kereso-mesterseges-intelligencia-forgalom-csokkenese-olvasottsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6ad8fac-54e3-4cae-9813-90939261a31e.jpg","index":0,"item":"529f4b58-9476-4f16-9060-4812c98cf553","keywords":null,"link":"/tudomany/20250614_google-kereso-mesterseges-intelligencia-forgalom-csokkenese-olvasottsag","timestamp":"2025. június. 14. 10:03","title":"Súlyos csapás az újságírásnak az, ami a Google keresőben történik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Virtuális piacon keresnek valódi pénzt a magyar játékfejlesztők
szerző:
Folk György (hvg.hu)
Tetszett a cikk?
A magyar videojáték-piac meglehetősen kicsiny, de a hazai fejlesztőcégek a nemzetközi piacról számos jól fizető megrendelést kapnak. Az új technológiák, különösen az online játékok tömegessé válása azonban mindent megváltoztathat.
A videojátékok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a világon, nem utolsó sorban a mind tökéletesebb technikai kivitelük miatt, ami a fejlesztésekkel párhuzamosan egyre élvezetesebbé – játékokról lévén szó, mondhatjuk azt is – egyre varázslatosabbá teszi őket. De ahhoz, hogy többet tudjon egy játék, s állja a versenyt új generációs konkurenseivel a fejlesztésekbe hatványozottan több munkát, tőkét és szaktudást kell fektetni.
A kilencvenes évek elején az akkori technológia az egyszerű, könnyen létrehozható és viszonylag egyszerűen játszható elektronikus játékok fejlesztését tették lehetővé. A kínálat kialakításánál természetesen azt is figyelembe vették, hogy az átlagos felhasználóknak nem voltak szupergyors gépeik, de arról sem feledkeztek meg, hogy a „hardcore gamer” hajlandó volt hobbijára sokat áldozni, azaz, ha megvette a legjobb gépet, vagy felturbózta a régit, akkor elvárta azt is, hogy a megvásárolt játék kihasználja a hardver lehetőségeit.
A játékfejlesztők kezében lévő szaktudás egyre inkább felértékelődött, ahogy nőttek az elvárások a mind realisztikusabb vagy mind extrémebb játékok megjelentetése iránt. Ennek köszönhetően a nyugat-európai és amerikai játékszoftver cégek egyre nagyobb projekteket adtak ki közép-kelet európai játékfejlesztőknek. Manapság egy átlagos, de a világpiacra szánt játékon 20-30 fejlesztő dolgozik egyszerre, nagyjából fél éven át. Ennek költsége a fejlett piacgazdaságokban olyan magas, hogy a nálunk szokásos 4-500 ezer forintos (hazai mértékkel borsos) havi fejlesztői fizetés mellett is jelentős költségmegtakarítást érhetnek el a játékkiadók.
Sindelyes András a Mithis játékfejlesztő cég projekt vezetője erről a következőképpen vélekedik: „A nagy nemzetközi kiadók azért dolgoznak szívesen magyar játékfejlesztő csapatokkal, mert a nyugat-európai minőséget kapnak az ottaninál jóval olcsóbban. Az utóbbi időben ez a tendencia lassan visszaszorul, hiszen egyre drágább a magyar fejlesztés a bérek és más költségek növekedése miatt, de ma még így is jelentősen olcsóbbak vagyunk.”
A nyugati játékkiadók szemében a magyar fejlesztők a „közepesen olcsó, de elég megbízható” kategóriába tartoznak, hasonlóan például a csehekhez. Lehet ugyan jóval olcsóbban is dolgoztatni például orosz fejlesztőgárdákkal, de ott jóval nagyobbak a pénzügyi kockázatok a különböző okok miatt gyakorta félbe maradó projektek miatt. Sindelyes András tovább árnyalja a képet: „Az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy igazán nagy nemzetközi kiadó csak ritkán szerződik magyarokkal, inkább választja a drágább, de számára megbízhatóbb, komolyabb referenciákat és több kiadott játékot felmutató angol vagy amerikai fejlesztőcégeket. Magyar cégekkel inkább kisebb, feltörekvő kiadók dolgoznak.”
A nyilvánosság formálása (Oldaltörés)
A videojátékok szerepe a nyilvánosság formálásában egyre nagyobb szerepet kap. Jó példa erre, hogy ma már a játékok virtuális tereiben is találkoznak a felhasználók valódi reklámokkal, de egy sikeres játékzene együttesek felemelkedését is magával hozhatja. A játékok növekvő jelentősségét igazolja, hogy ma már szinte nem jelenik meg nagyobb költségvetésű hollywoodi film a hozzá tartozó játék nélkül.
A játékokkal a filmstúdiók ugyanis mindinkább megpróbálják kitolni egy-egy termékük életciklusát. A filmek nézettsége már a minimálisra csökken a mozikban, amikor ugyan abból a sztoriból készült játék eladási még javában szárnyalnak. Olyan történeteknél, amelyek folytatása még várható a mozikban, az újabb epizód megjelenésig a videojátékok a dvd-kkel karöltve segítenek kiegyenesíteni a projekt értékesítési görbéit. Ráadásul a játékszoftverek is a dvd-k értékesítési stratégiájához hasonló elven kerülnek forgalomba. Háromféle kategóriába sorolják őket, így vannak a tripla A, a dupla A és az A kategóriás alkotások, melyekbe a szerint kerülnek a játékok, hogy mennyi ráfordított idő, munka és pénz van mögötte. Tripla A például a több éven át fejlesztett dollár tízmilliós befektetéssel készült Quake sorozat vagy a Half Life 2. A tripla A minősítésű játékok többsége (mint ahogy az említett kettő is) azonban önálló termék, nincs megfelelője a moziban, vagy – mint a Lara Croft, azaz Thumb Raider sorozat esetében – a játék népszerűsége kényszerítette ki a mozifilm leforgatását.
A játékoknak, akárcsak a dvd-knek, megvan a kifutási idejük. A piacra kerülő termék bolti ára 10 ezer forint körül indul, s egy-másfél év alatt fokozatosan 2000 forintig süllyed. Sok játék csak a kifutását követően térül meg, amikor már pár ezer forintért legálisan hozzá lehet jutni – mondja Kozák Tamás a Debrecenben működő autós játékok megalkotásával foglalkozó Invictus-Games Kft vezetője.
Kozák szerint a magyar piacon szinte lehetetlen komoly eladási eredményeket elérni. Példaként említi a mindent elsöprő marketinghadjárattal beharangozott Harry Potter filmekhez készült játékot, amelyből végül valamivel több mint 5000 darabot adtak el. A hazai játékszoftver-piac a kicsiny értékesítési darabszámok ellenére évről-évre nő.
Zsuffa István a Blackhole Games vezetője úgy véli, hogy hazánkban 90 százalék körüli a másolt játékok részesedése, s a német piacra hivatkozik a hazai aránytalanságokat érzékeltetve: „ Németország lakossága mintegy nyolcszorosa Magyarországénak, s eközben egy sikeres játékból ott akár egymillió darab is gazdára találhat”. Ennek alapján, a szabadon elkölthető jövedelmekben mutatkozó különbségeket is figyelembe véve egy sikeres videojátéknak a hazai piacon 40-50 ezer példányban kellene elkelnie.
Nagy fejlesztésigényű szoftverek kizárólag magyar piacra való gyártása szóba sem jöhet a kiadóknál, kisebb költségű oktatóprogramok, kisgyerekeknek írt játékok azonban gyakran nyereségesek itthon is. Kivételt képez egy kicsiny magyar fejlesztőcég a Hydrogame terméke. Ők a magyar szabadságharc története alapján alkottak stratégiai játékot 1848 címmel. Az 1848-at az Oktatási Minisztérium vette meg és tette közzé ingyenesen a Sulinet portálon. A játékot eddig több mint 100 ezren töltötték le. Várhegyi Bulcsú a Hydrogame fejlesztője elmondta, hogy már dolgoznak a Rákóczi szabadságharc feldolgozásán, és jelentkeztek Eger ostromának feldolgozására is, amelyre tavasszal az egri önkormányzat hirdetett meg pályázatot.
Online forradalom (Oldaltörés)
A valaha volt elemes kvarcjátékok és Commodore számítógépek alkotta hardverháttér mára végképpen a múlt homályába veszett. Némi túlzással ma már mindenbe játékot dugnak, amiben processzor van, s tartozik hozzá egy kijelző. Ezért a mobiltelefonoktól a játékkonzolokon át a PC-kig minden platformhoz külön el kell készíteni a megfelelő verziókat. A hvg.hu által megkérdezett fejlesztők mind úgy nyilatkoztak, hogy vannak tapasztalataik Playstation, X-box és egyéb hordozható játékkonzolokra való fejlesztésekben, ennek ellenére itthon totális elsőbbséget élveznek a PC-re írt játékok. A mobiltelefonokra fejlesztett időtöltő szoftverecskék fejlesztése pedig, azért képes idehaza is gyorsan hódítani, mert kevés ráfordítással is lehet eredményeket elérni. A játékkonzolokra írt verziók értékesítése a PC verzióknál is kisebb bevétellel kecsegtet idehaza, mert ezeken az eszközökön viszonylag kevesen játszanak, s még ennél is kevesebben veszik meg a az eredeti kiadású játékokat.
A jövő játékai a fejlesztők szerint még valóságosabbnak tűnő kitalált világokban zajlanak majd, még mélyebben megélhető virtuális személyiségek bőrébe bújhatunk, s ez a játékkedve, illetve a piac növekedését fogja eredményezni. Kozák Tamás a monitort tekinti a legnagyobb „bilincsnek” amelytől szerinte a 3D szemüvegek széleskörű elterjedése vagy a japánban már bemutatott 3D monitorok szabadíthatnak meg minket. Sindelyes Adrás kevésbé optimista: „Az új generációs konzolok (X-box 360, Playstation 3) a legjobban várt új eszközök, amelyek a gyártók szerint forradalmi újításokat hordoznak. Az újítások azonban valószínűleg inkább csak a szokásos lépésekre fognak korlátozódni: gyorsabb és szebb lesz a grafika, a gépek több effektet tudnak majd megjeleníteni, több erőforrás jut majd a mozgások fizikájára vagy az ellenfelek intelligenciájára. Természetesen a hardverfejlesztések több lehetőséget adnak a fejlesztők kezébe. Például a bokszolók arckifejezése folyamatosan változik a mérkőzés alatt, egy-egy nagyobb ütés előtt agresszívan összeszorítják a fogukat, vagy fátyolossá válik a tekintetük, ha bekapnak egy-egy nagyobb pofont. Hatalmas városok utcáin cikázhatunk majd futurisztikus járműveinkkel, vagy éppen közkatonaként vehetünk részt a hiperrealisztikus részletességgel szemünk elé táruló normandiai partraszállásban több száz virtuális karakter között.”
A játékok jövőjét valószínűleg jelentősen befolyásolja, hogy egyre sikeresebbé válnak a csapatos online szerepjátékok (MMORPG – Massive Multiplayer Online Role Playing Game) amelyek amellett, hogy rendkívüli módon bevonják a játékosokat a játékok alakításába, hihetetlen hosszú játékidőt nyújtanak, hiszen világukat a fejlesztőműhelyek folyamatosan megújítják. Egyes szakértők szerint az internetes játékok használata a mindenhonnan és vezeték nélkül is mindenféle eszközzel elérhető hálózatnak köszönhetően oly tömegessé válik, ami hamarosan önmagában forradalmat idéz elő a piacon.
Az azonos vállalatcsoporthoz tartozó MediaMarkt és Saturn elektronikai áruházlánc egyes magyarországi üzleteiben kapható a hordozható videojáték-konzolok új generációját képviselő PlayStation Portable (PSP), noha azt a gyártó japán Sony hivatalosan csak szeptember 1-jétől árulja Európában - írja a HVG csütörtökön megjelenő száma.
A Microsoft és a Sony a múlt héten csaknem egyszerre mutatta be legújabb videojáték-konzolját. Ezeknél már kötelező a széles sávú internetkapcsolat, a minél élethűbb grafikáról pedig a hét-nyolc évvel ezelőtti szuperszámítógépekével vetekedő műveleti sebesség gondoskodik.
Elkészült a népszerű Pacman játék emberi platformon "futtatható" verziója. A játékosok egy speciális szemüveg segítségével virtuális világba kerülnek át, ahol ők a főhősök. Tron feléled?
Az Intel chipgyártó konszern bemutatta az új-generációs otthoni PC prototípusát, a Ryan McElhinney által tervezett, Home Entertainment Shell névre keresztelt otthoni, szórakoztató számítógépet.
Miután a rivális Microsoft a múlt héten lerántotta a leplet saját konzoljának, az Xboxnak a következő generációs modelljéről, a japán multicég is a nyilvánosság elé tárta a jelenlegi piacvezető játékgép jövőre érkező, továbbfejlesztett változatát.
Már 4 millióra nőtt azoknak a külföldi - elsősorban amerikai, angol és brazil - internetezőknek a száma, akik egy magyar szoftverfejlesztő cég, a Solware által üzemeltetett flyordie.com weboldalon a cég online játékaival játszanak.
Az infláció gyorsul, a közlekedés lassul, elkészült egy mindenkit meglepő törvényjavaslat, amely kiütheti a plázákat, a kormány pedig megemelte a hiánycélt.