szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője, Juhász Károly tárgyalásokat kezd a T-Online netszolgáltató vezetőivel a cég nagy fogyasztóit érintő, közelmúltbeli szolgáltatási szerződés felmondásokról.

Juhász Károly az ügyben vizsgálatot kezdeményezett a Nemzeti Hírközlési Hatóságnál, a Gazdasági Versenyhivatalnál és Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél is - áll a Nemzeti Hírközlési Hatóság közleményében.
   
A képviselő a hét elején, az ügy kipattanásakor, úgy nyilatkozott, hogy jogilag bármilyen szerződést fel lehet mondani, de ez az eljárás etikátlan. Egyrészt azért, mert a legnagyobb magyar internetszolgáltató teszi, másrészt azért, mert nem figyelmeztette a felmondás előtt a felhasználókat.
  
Több fogyasztóvédelemmel foglalkozó szervezet is aggályosnak tartotta azt, ahogyan a T-Online mintegy ötven előfizetőjének felmondta internet-szolgáltatási szerződését.
   
A cég gazdaságossági okokra hivatkozva mondta fel az általános szerződési feltételekben szereplő 60 napos felmondási idővel ötven ügyfelének a szerződését. A felmondás hátterében az áll, hogy ezek az ügyfelek a normálisnál jóval több, havonta 150-250 gigabájt internetes forgalmat is lebonyolítottak.
   
A T-Online szerint a döntés nem kifogásolható sem jogi, sem etikai szempontból. A lépésre azért került sor, mert ez a néhány ügyfél sokmilliós veszteséget generált havonta a vállalatnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Tech

Vizsgálnák a T-Online felmondási gyakorlatát

Több fogyasztóvédelemmel foglalkozó szervezet is aggályosnak tartja azt, ahogyan a T-Online mintegy ötven előfizetőjének felmondta internet-szolgáltatási szerződését; a hírközlési fogyasztói jogok képviselője vizsgálatot kezdeményez az ügyben.