szerző:
hvg.hu

Az Electronic Arts (EA), az egyik multinacionális, interaktív szórakoztatóipari szoftvereket gyártó cég és a Nesta Futurelab – az oktatási célokra használható új technológiák kutatásával, fejlesztésével és kiértékelésével foglalkozó szervezet – közös kutatást indít annak kiderítésére, hogy milyen módon használhatók fel a számítógépes játékok az iskolai oktatásban.

Részlet egy interaktív Electronic Arts játékból.
Tanítani akarnak vele
© Electronic Arts
Az Oktatás játékokkal (Teaching with Games) címet viselő projekt 2005 szeptemberében indul azzal a céllal, hogy az interaktív számítógépes játékok iskolai felhasználásával kapcsolatos gyakorlati problémákat, valamint az európai iskolák oktatási tevékenységének jobb kiszolgálásához vezető utat feltérképezze.

A vizsgálat azt igyekszik feltárni, hogy a gyerekek mit tanulhatnak a számítógépes játékokból, hogyan és esetleg milyen változtatásokkal lehet azokat az oktatás szempontjából hasznos módon alkalmazni. A számítógépes játékok iskolai bevezetése már megkezdődött, de vajon tényleg oktatási eszközként működnek-e? A játékok oktatási célú felhasználásával kapcsolatos gyakorlati kérdésekre azok a próbaalkalmazások adnak majd választ, amelyeket néhány kiválasztott angliai középiskolában tesztelnek.

A projekt során megvizsgálják a pedagógusok és a tanulók általános hozzáállását a számítógépes játékokhoz, és azok osztálytermi használatához. A vizsgálat 2006 augusztusában várható eredményei komoly segítséget nyújtanak majd a játékok oktatási célú használatát támogató segédanyagok kidolgozásában, és meghatározzák a játékfejlesztések későbbi irányvonalait is.

Annika Small, a Nesta Futurelab ügyvezetője a következőket mondta a projektről: „Nagy az érdeklődés a számítógépes játékok oktatási célú felhasználása iránt, ám eddig nem készültek kimutatások arról, hogy a fiatalok mit tanulhatnának a játékokból, és hogyan lehetne a játékokat hasznosan beleilleszteni az oktatásba. Célunk egy olyan hosszú távú terv kidolgozása, amelynek alapján lehetővé válik az európai pedagógusok számára a számítógépes játékok oktatási segédanyagként való felhasználása. Ezzel párhuzamosan szeretnénk a játékfejlesztőknek is segíteni, hogy olyan játékokat alkossanak, amelyek az oktatási piacon pozitív fogadtatásra számíthatnak.”

Claus Due, az EA európai részlegének fejlesztési vezetője ehhez hozzáfűzte: „A gyermekek rengeteget tanulhatnak – és tanulnak már most is – a számítógépes játékokon keresztül. Ezek köztudottan sajátos gondolkodásmódra ösztönzik az agyat, ezért nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy mindez hogyan alkalmazható a tanulásban és az iskolai környezetben. A játékok gyakran nagyfokú szellemi kihívást és közismerten jelentős ösztönző erőt képviselnek. Így logikus, hogy az oktatási szektor és a játékipar együttes erővel vizsgálja meg az együttműködés lehetőségeit. Bízom benne, hogy a Nesta Futurlabbel indított közös projektünk segítségével a fejlesztők és a pedagógusok a jelen és a jövő oktatási és tanulási céljainak megfelelő játékokkal bővíthetik a diákok számára elérhető segédeszközök körét .”

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Itthon

Ombudsman: a cigányirtó játék sérti az emberi méltóságot

Az „Oláh Action” számítógépes játék súlyosan sérti az emberi méltóságot - állapította meg Lenkovics Barnabás, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa és Kaltenbach Jenő, a nemzeti és etnikai kisebbségi jogok ombudsmanja.

hvg.hu Tech

Stohl és Reviczky adják a videojáték szinkronját

Magyarországon 2005. augusztus 15-én PC-re megjelenő Codename: Panzers – Phase Two című II. világháborús stratégiai játéka magyar szinkronnal kerül forgalomba. A szereplők élethű hangjairól a következő neves személyiségek gondoskodnak: Kristóf Tibor, Németh Kristóf, Reviczky Gábor, Stohl András, Ganxsta Zolee, Breyer Zoltán és Lázár Sándor - közölte a Stormregion Kft., hazai játékszoftver-fejlesztő cég.

Folk György (hvg.hu) Tech

Virtuális piacon keresnek valódi pénzt a magyar játékfejlesztők

A magyar videojáték-piac meglehetősen kicsiny, de a hazai fejlesztőcégek a nemzetközi piacról számos jól fizető megrendelést kapnak. Az új technológiák, különösen az online játékok tömegessé válása azonban mindent megváltoztathat.

Megtalálhatták a Hableány-baleset egy újabb áldozatát

Megtalálhatták a Hableány-baleset egy újabb áldozatát

Elton John Becsületrendet kapott Macrontól

Elton John Becsületrendet kapott Macrontól

Több mint egy évtizeden át lopta az áramot egy férfi Pécsen

Több mint egy évtizeden át lopta az áramot egy férfi Pécsen

Kiadták a figyelmeztetést, rengeteg eső jöhet ma

Kiadták a figyelmeztetést, rengeteg eső jöhet ma

Itt a 435 lóerős dízelhibrid Audi SQ8

Itt a 435 lóerős dízelhibrid Audi SQ8

Aranyérmes Milák Kristóf és Jakabos Zsuzsanna

Aranyérmes Milák Kristóf és Jakabos Zsuzsanna