szerző:
Infinit

Az egyre inkább megnyíló kínai játékpiac minden nyugati és ázsiai fejlesztő és befektető álma, mindenki igyekszik minél nagyobb szeletet kihasítani a hatalmas tortából. A tömegesen és online játszott MMO játékok piacán különösen erősödik ez a tendencia.

Jelenet a World of Warcraftból.
Kína munkára, harcra kész
© worldofwarcraft.com
A kínai kormány meglepően előrelátó módon reagált a játékpiac változásaira: a hazai online játékok fejlesztését bátorítja és szabályozza is egyszerre. Hasonló módon kezelte a kínai kormány a nyílt forráskódú szoftverek kérdését is, a kínai szakértők hamar felismerték jelentőségüket (olcsóság, biztonság, átláthatóság, stb.), és gyorsan saját fejlesztésekbe kezdtek, kialakítva a speciális kínai Linuxot.

A hazai játékfejlesztés esetében konkrétan 15 milliárd jüan (körülbelül 1,8 milliárd amerikai dollár) kormánytőke befektetéséről van szó. Ez az állami befektetés területileg is meghatározott, főleg Peking, Csangcsou és Sanghai városokra vonatkozik. A tervezet szerint tíz és harminc közötti játékfejlesztő cég alapítását teszik lehetővé ebből a tőkéből. A tervekben az is szerepel, hogy öt év alatt akár 100 új játékot is fejleszthetnek ezek a cégek (azt eddig is tudtuk, hogy nagy különbségek vannak az ázsiai és a nyugati fejlesztőcégek termelékenysége között, de ez akkor is meglepően nagy számnak tűnik).

Kínában körülbelül 100 millió ember internetezik, számuk hamarosan megközelíti az amerikai internetező lakosság létszámát (185 millió). A Blizzard Entertaintment World of Warcraft című játékával hetek alatt több mint másfélmillió előfizetőre tett szert Kínában. Hasonló léptékekre számítanak Dél-Koreában is. A kínai online játékok piaca egy év alatt 500 millió amerikai dollárral nőtt, és elemzők szerint ez a növekedés több évig tarthat.

Az érem másik oldala a szigorú szabályozás. A hazai IT ipar fejlődése mellett a kormánypénzből alapított cégek másik nagy előnye is nyilvánvaló: a hazai cégek már eredetileg a szabályozások szerinti játékokat fejlesztenek, és hűen követik az irányelveket, megkönnyítve ezzel a szabályozó testületek dolgát.

A kínai szabályozások főleg a kiskorúak védelmét szolgálják, óvják őket az erőszakos jelenetektől, vagy cselekedetektől. Igyekeznek korlátozni a játékosok online eltöltött idejét is. Fontos szabályozási kérdés, hogy egymással harcolhatnak-e a karakterek.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Tech

A videojátékok lehetnek a jövő drogjai

A számítástechnika fejlődésének köszönhetően már a mostani videojátékok is egyre realisztikusabbak, és egyre jobban modellezik a minket körülvevő világot. A játékra azonban - akárcsak a függőséget okozó drogokra - rá lehet szokni, ez pedig könnyen betegséghez, vagy éppen a kielégíthetetlen játékos halálához vezethet.

hvg.hu Tech

IBM: Robbanás előtt az online játékipar

Az IBM pár napja megrendezte az online játékiparról szóló világméretű webkonferenciát. A szakmai fórumra azért van szükség, mert az elektronikus játékokkal való szórakoztatás az utóbbi időben jelentős iparággá nőtte ki magát.

MTI Itthon

Ombudsman: a cigányirtó játék sérti az emberi méltóságot

Az „Oláh Action” számítógépes játék súlyosan sérti az emberi méltóságot - állapította meg Lenkovics Barnabás, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa és Kaltenbach Jenő, a nemzeti és etnikai kisebbségi jogok ombudsmanja.

Folk György (hvg.hu) Tech

Virtuális piacon keresnek valódi pénzt a magyar játékfejlesztők

A magyar videojáték-piac meglehetősen kicsiny, de a hazai fejlesztőcégek a nemzetközi piacról számos jól fizető megrendelést kapnak. Az új technológiák, különösen az online játékok tömegessé válása azonban mindent megváltoztathat.

hvg.hu Tech

EA - Nesta Futurelab közös kutatás oktatójátékok fejlesztésére

Az Electronic Arts (EA), az egyik multinacionális, interaktív szórakoztatóipari szoftvereket gyártó cég és a Nesta Futurelab – az oktatási célokra használható új technológiák kutatásával, fejlesztésével és kiértékelésével foglalkozó szervezet – közös kutatást indít annak kiderítésére, hogy milyen módon használhatók fel a számítógépes játékok az iskolai oktatásban.

Esélyesként indult az ausztrál választáson az ellenzék, de pórul járt, aki rá fogadott

Esélyesként indult az ausztrál választáson az ellenzék, de pórul járt, aki rá fogadott

Ma is viharos idő lesz, a hőségriadó egy megyében maradt

Ma is viharos idő lesz, a hőségriadó egy megyében maradt

Meghalt Köteles Erzsébet tornász

Meghalt Köteles Erzsébet tornász

Szörnyen hangzik: 100-ból 17 állat meghal a vizekben a klímaváltozás miatt

Szörnyen hangzik: 100-ból 17 állat meghal a vizekben a klímaváltozás miatt

Csak idén több százmilliót ad a kormány egy újabb sportakadémia előkészítésére

Csak idén több százmilliót ad a kormány egy újabb sportakadémia előkészítésére

A rajtra várva törte el a lábát a Tour de Hongrie legpechesebb versenyzője

A rajtra várva törte el a lábát a Tour de Hongrie legpechesebb versenyzője