szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Pekingben bemutattak egy új rendszert, amely elejét veszi, hogy az egyes játékosok túl sok időt töltsenek az internetes szerepjátékokkal. A kormány három órában maximálta az egy huzamban lejátszható időt. A szabályozásnak az összes, az országban elérhető játékszolgáltató alá kell, hogy vesse magát.

„Az időzítő mechanizmus megakadályozza, hogy a fiataloknál függőség alakuljon ki az online játékokkal kapcsolatban” – nyilatkozta Kou Hsziao-vej, a Sajtó és kiadóipar felügyelő szervezetének (GAPP) Audiovizuális és Internetes publikálásért felelős részlegének igazgatóhelyettese.

Az Interfax hírügynökség értesülései szerint a GAPP előírásai alapján kialakított rendszer a három órás limit elteltével a játékban használt szereplők képességeit automatikusan lerontja, így csökkentve a játékélményt. Öt óra folyamatos játék után a rendszer a létező legalacsonyabb szintre állítja be a játékosok képességeit, ellehetetlenítve az előrehaladást. A korlátozás időtartama alatt a felhasználók kisebb eséllyel találják meg az elrejtett kincseket és díjakat az online szerepjáték világában.

A rendszer emellett nyilvántartja az egyes játékosok által lejátszott etapok időtartamát, elejét véve a csalásnak. Ha valaki egy három órás maraton után kijelentkezik a rendszerből, majd azonnal újra kezdi, a korlátozás ugyanúgy érvénybe lép. A játékosoknak minimum öt órát kell a rendszeren kívül töltenie, hogy a rendszer újra induljon.

A GAPP javaslata alapján a három óránál kevesebb játékkal töltött idő még az „egészséges”, a háromtól öt óráig terjedő időtartam „fárasztó”, míg az ennél hosszabb játékmaraton „egészségtelen” besorolást kapott. Kína hét legnagyobb online játékszolgáltató cége a szabályozás mellett aláírt egy közös egyezményt, amelyben megállapodnak, hogy „a rövidtávú haszon feláladozásával egészséges felhasználói környezetet teremtenek a fiatal internetezők számára.

A rendszer szeptember végére készül el, a tesztüzemmód pedig októbertől indul. A kínai kormány szándéka szerint 2006 első felében már az összes online játéknak alkalmazkodnia kell az új szabályozáshoz.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Jön az IBM kínai utódja, a Lenovo

A kínai Lenovo számítástechnikai nagyvállalat a hét végén bejelentette, hogy sikerrel lezárta az amerikai IBM PC-gyártó részlegének felvásárlási ügyletét és heteken belül már Lenovo márkanév alatt dob piacra új korszerű számítástechnikai termékeket.

Infinit Tech

Sokmillió kínai harcol egymással az interneten

Az egyre inkább megnyíló kínai játékpiac minden nyugati és ázsiai fejlesztő és befektető álma, mindenki igyekszik minél nagyobb szeletet kihasítani a hatalmas tortából. A tömegesen és online játszott MMO játékok piacán különösen erősödik ez a tendencia.

MTI Tech

Kína 2007-re tervezi holdrakétája fellövését

Kína 2007-ben szándékozik felbocsátani első holdrakétáját, s még az idén újabb űrhajót indít a világűrbe emberekkel a fedélzetén - jelentette a kínai sajtó, Je Pej-csienre (Ye Peijian), a kínai űrprogram egyik vezetőjére hivatkozva.

reuters Tech

Fékevesztett kínai internetpenetráció

Százhúsz millióra nőhet az év végéig a kínai internet felhasználók száma, a gyorsan növő PC eladásoknak és az internet csatlakozások gyarapodásának köszönhetően.

hvg.hu Golden Blog

Kínai blogokat cenzúráz a Microsoft

A redmondi szoftveróriás szolgáltatásait igénybe vevő kínai bloggerek számára előírják, mit publikálhatnak a weben, s mit nem. A Microsoft bizonyos szavak megjelenését blokkolja a világhálón.