szerző:
KSH
Tetszett a cikk?

A második negyedévben a távközlési és az internet szolgáltatások iránti kereslet bővülése változatlanul tartott, ezen belül a mobiltelefonok használata folyamatosan előre tört a vezetékessel szemben - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Az idén a második negyedévben a mobil-előfizetések száma 123 ezerrel bővült, s a negyedév végén túllépte a 8,9 milliót. Az előző év azonos időpontjához képest a mobilelőfizetői állomány 738 ezerrel, 9 százalékkal lett nagyobb. A növekedés éves üteme, a piac lassú telítődése miatt mérséklődik.

A 100 lakosra jutó mobil-előfizetések száma a negyedév végén 88,4 volt. A mobilhálózatban a negyedév folyamán 17 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint az egy évvel korábbi időszakban. Ennél is nagyobb mértékben, 26 százalékkal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő.

Egy előfizetésre a második negyedévében a mobilhálózatokban átlagosan 263 percnyi beszélgetés jutott, s egy hívás átlagosan 1,5 percig tartott. Az egy évvel korábbi időszakhoz képest az átlagos beszédidő növekedett.

Az idén az év első negyedévben a mobil-előfizetések száma 95 ezerrel, 1,1 százalékkal bővült, túllépte a 8,8 milliót. Az előzetes adatok szerint június végén 3,5 millió vezetékes fővonal volt üzemben, 83 ezerrel kevesebb, mint 2004 azonos időpontjában és 28 ezerrel kevesebb, mint az előző negyedév végén.

A vizsgált időszak végén a 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma 34,8 volt, kevesebb, mint az egy évvel korábbi 35,6. Az ISDN-vonalak aránya a vezetékes előfizetéseken belül változatlanul 17 százalék.

Tavaly a második negyedévben a mobiltelefon-előfizetések száma meghaladta 8,2 milliót és 3,6 millió vezetékes telefonvonal volt üzemben.

A második negyedévben az internetszolgáltatók száma 195 volt, 107-tel több, mint egy évvel korábban. Az internetszolgáltatási piac erősen koncentrált, mivel az előfizetések 90 százalékát 19 cég mondhatja magáénak.

A KSH szerint az internet előfizetések száma 2005 második negyedévének végére megközelítette a 784 ezret, ami 20 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az internet-előfizetők körében jelentős szerkezeti átalakulás történik: a második negyedévben először haladta meg az xDSL előfizetések száma a kapcsolt vonali (modemes, tárcsázós) előfizetésekét.

Az összes előfizetésen belül 2004 második negyedévéhez képest tovább csökkent a modemes, az ISDN-vonali, illetve a bérelt vonali, ugyanakkor tovább növekedett az xDSL, a kábeltévés és a vezeték nélküli előfizetések aránya.

Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel az év második negyedévében meghaladta a 14,5 milliárd forintot, ami 33 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Gyerekfigyelő mobilt fejleszt a Motorola

A világ harmadik legnagyobb mobilgyártója olyan készülékek kidolgozásán fáradozik, amelyek segítségével a szülők folyamatosan figyelhetik gyermekeik hollétét, s szűrhetik a telefonjukra érkező nem kívánatos tartalmakat.

MTI Világ

Közel százezren keresik rokonaikat az interneten

Közel százezren keresik hozzátartozójukat a Katrina hurrikán pusztítása után a Vöröskereszt e célra létesített honlapján keresztül - mondta a nemzetközi segélyszervezet egyik szóvivője Genfben.

MTI Gazdaság

T-Mobile: Sugár távozik

Sugár András, a T-Mobile Magyarország vezérigazgatója távozik a cégtől szeptember 6-val, közös megegyezéssel - közölte a T-Mobile tulajdonosa, a Magyar Telekom.

MTI Karrier

Internetes foglalkoztatási irodák is nyílnak

A 174 munkaügyi kirendeltségen kívül az év végéig számos további helyszínen, így az önkormányzatokhoz, civil szervezetekhez, teleházakba kihelyezett irodákban is fogadják majd a munkanélkülieket – közölte Csizmár Gábor foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter.

HVG-Könyvek

Az internet sötét oldala

Az internet sötét oldalaBolti ár: 3 200 FtKiadónkon keresztül: 2 880 FtKiadónkon keresztül, HVG-klubkártyával: 2 560...

MTI Itthon

Hiller és Gyurcsány a mobilosoknak üzen

Újonnan indított, mintegy egyhónapos kampánya keretében immár mobiltelefonokon is jelentkezik az MSZP, hogy ismertesse elképzeléseit és - vezető kormánypártként - népszerűsítse a kabinet száz lépés programját.