szerző:
Népszabadság Online
Tetszett a cikk?

Az 1999-ben alapított díjat minden évben az Engine Technology International ítéli oda a világ 26 országa 56 autós szakújságírójából álló zsűri szavazatai alapján. A tizenegy kategóriába sorolt motorokat vezethetőség, teljesítmény, gazdaságosság, kifinomult működés és a fejlett motortechnika sikeres alkalmazásának kritériumai alapján értékelik.

Az idei díjazottak között két hibrid szerepelt: az 1 liternél kisebb kategóriában a Honda, az 1,4 litereseknél a Toyota győzött, ezeket az IMA, illetve az Insight és Prius típusokban alkalmazzák, utóbbi elnyerte a legtakarékosabb címet is, mert jelenleg a belső égésű és villanymotor kombinációja a legjobb megoldás, mert környezetbarát, sorozatgyártású és elérhető árú is - írja a Népszabadság.

A legtöbb díjat a BMW kapta: a Forma-1-eseket idéző, 507 lóerős teljesítményű M5 V10 hengeres motor bizonyult a legjobb újdonságnak, a legsportosabbnak, és a 4 literesnél nagyobbak között megelőzte a Ferrarit is. Az idei öt győzelemmel a BMW 26 díjat szerzett - tette hozzá a lap.

A benzinesek között első lett a 2 literes TFSI Volkswagen motor, mely a turbófeltöltős, ritka keverékes technológiát képviselte. Díjazták még a BMW 3 literes, soros hathengeres, kétturbós dízelét, és az Accordba, CR-V-be és FR-V-be építhető i-CTDi Honda motort.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

A modern autókból egyre nehezebb kilátni

Egyre rosszabb a kilátás a korszerű autókból: a körbetekintés szempontjából a mai modern gépkocsik lényegesen veszélyesebbek, mint harminc évvel ezelőtti elődeik voltak - állítja a német automobil klub (ADAC) hétfőn nyilvánosságra hozott felmérésében.