szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Közeledik a karácsony, s a szülők előszeretettel vásárolnak gyermekeiknek videojátékokat. A tájékozódás érdekében lehet, hogy felteszik az ártalmatlannak tűnő kérdést gyermeküknek, hogy szerinte melyik a legmenőbb videojáték. S meglehet, hogy egy egyáltalán nem ártatlan választ kapnak.

A Los Angeles-i székhelyű Family Media Guide szervezet, amely többek között a gyermekek egészségét szem előtt tartó médiahasználati szokások kialakításán fáradozik, közzétette éves listáját a legerőszakosabb videojátékokról, amelyek megvásárlását szerintük a szülőknek nem szabadna megvásárolniuk, különösen nem karácsonyi ajándékként, s a gyermekeiknek is meg kellene tiltaniuk, hogy megvegyék ezeket.

A lista egy olyan alapos vizsgálatokon alapuló tanulmány megállapításain alapul, amely különböző szempontok szerint szűrte az egyes játékokat. Vizsgálták a trágár beszédet, a közönséges magatartásminták bemutatását, a szexet, az erőszakot, a más emberekkel való aljas bánásmódot, a bűnözés leegyszerűsítő bemutatását, stb. A felhasznált adatbázis technológia lehetővé tette, hogy összesen négyezer szabály és algoritmus felhasználásával a helytelen megnyilvánulások több millió kombinációját azonosítsák. Ennek alapján alakították ki a sorrendet, amely a következő.

  • Resident Evil 4
  • Grand Theft Auto: San Andreas
  • God of War
  • Narc
  • Killer 7
  • The Warriors
  • 50 Cent: Bulletproof
  • Crime Life: Gang Wars
  • Condemned: Criminal OriginsTrue Crime: New York City

A játékok címét nem érdemes magyarra fordítani, mert a hazai piacon is többnyire az eredeti címmel jelennek meg (ha megjelennek). Az eredeti angol nyelvű verzióknak legalább az az előnye megvan nálunk, hogy a lurkók bár az erőszakot értik, legalább a trágárságok többségét nem képesek lefordítani.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Infinit Tech

Politikai manipulációra használják a videojátékokat

Amióta tömegessé vált az internet és hódítanak a számítógépes játékok, szinte folyamatosan hallhatunk kritikákat, micsoda veszélyeket és károkat okoznak – többek között – a gyerekek életében. A játékok világában az egyik legutóbbi felháborodás hullám a Grand Theft Auto: San Andreas című játékával kapcsolatban tört ki, a játékban ugyanis kódok segítségével erotikus jeleneteket lehetett előcsalni.

Folk György (hvg.hu) Tech

Virtuális piacon keresnek valódi pénzt a magyar játékfejlesztők

A magyar videojáték-piac meglehetősen kicsiny, de a hazai fejlesztőcégek a nemzetközi piacról számos jól fizető megrendelést kapnak. Az új technológiák, különösen az online játékok tömegessé válása azonban mindent megváltoztathat.

hvg.hu Tech

A kínai kormány korlátozza az online játékidőt

Pekingben bemutattak egy új rendszert, amely elejét veszi, hogy az egyes játékosok túl sok időt töltsenek az internetes szerepjátékokkal. A kormány három órában maximálta az egy huzamban lejátszható időt. A szabályozásnak az összes, az országban elérhető játékszolgáltató alá kell, hogy vesse magát.

hvg.hu Tech

A videojátékok lehetnek a jövő drogjai

A számítástechnika fejlődésének köszönhetően már a mostani videojátékok is egyre realisztikusabbak, és egyre jobban modellezik a minket körülvevő világot. A játékra azonban - akárcsak a függőséget okozó drogokra - rá lehet szokni, ez pedig könnyen betegséghez, vagy éppen a kielégíthetetlen játékos halálához vezethet.

hvg.hu Tech

EA - Nesta Futurelab közös kutatás oktatójátékok fejlesztésére

Az Electronic Arts (EA), az egyik multinacionális, interaktív szórakoztatóipari szoftvereket gyártó cég és a Nesta Futurelab – az oktatási célokra használható új technológiák kutatásával, fejlesztésével és kiértékelésével foglalkozó szervezet – közös kutatást indít annak kiderítésére, hogy milyen módon használhatók fel a számítógépes játékok az iskolai oktatásban.