szerző:
Infinit
Tetszett a cikk?

A szélessávú internetes kapcsolaton át közvetített televízióadások (IPTV - internet protocol TV) rohamléptekben terjednek majd az elkövetkezendő négy évben. Ezt állítja friss kutatására alapozva a Screen Digest.

LCD-televízió DVD felvevővel.
Hálózati kapcsolat
© abe.com.tw
A telekommunikációs szaklap előrejelzéséről tudósító BBC cikke szerint a jelenlegi 658 ezer előfizetőről 2009-re 8,7 millióra – azaz a piac közel 10 százalékára – növekedhet majd az IPTV-t nézők száma. Nem csoda, hogy a vezető távközlési cégek egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a téma iránt, hiszen a versenyben maradáshoz e szegmens kiszolgálása is jelentős mértékben hozzájárulhat. A vezetékes telefonszolgáltatásból származó bevétel folyamatosan csökken, és a kábeltelevízió is egyre kevésbé számít aranytojást tojó tyúknak – nem hat tehát meglepetésként, hogy a szolgáltatók a teljes

egészében IP-alapokon nyugvó, úgynevezett Triple Play megoldás irányába mozdulnak el, amely egységesen kezeli a hang-, adat- és videó-szolgáltatást. Az előrejelzés szerint az IPTV elsősorban Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban hódíthat teret, itt a fizetős piac 16-20 százalékát is elérheti az internetes tévé részaránya az évtized végén. A tanulmány kiemelten foglakozik még az Egyesült Királysággal, ahol a négyéves jóslat 7,5 százalékot prognosztizál. Az ottani piacvezető társaság jelenleg a Homechoice, amely nemrég jelentette be, hogy a fővároson kívül is elérhetővé teszi szolgáltatását. A piac fontosságát jól jelzi, hogy jövőre több új versenytárssal találják majd szemben magukat, többek között a British Telecom is ringbe száll.

A tanulmány szerzője, David Schmidt összegzésképpen elmondta, hogy noha néhány tartalommal kapcsolatos és technikai kérdés még bizonytalan, egyértelműen a Triple Play jelenti a jövőt. A hagyományos szolgáltatóknak váltaniuk kell, ha versenyben akarnak maradni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

eurohirek.hu Világ

Magyar kolbásztöltés a brit televíziókban

Magyarországról, főként a magyar gasztronómiáról szóló film-mozaikokat sugároz ezen a héten a britt Food Live TV csatorna. A naponta három alkalommal vetített filmek 5-5 percesek, és azokat egy hét alatt várhatóan 1,4 millió néző lát majd. Egy későbbi időpontban az igen népszerű BBC2 is vetíti majd a Magyarországról készített sorozatot.

hvg.hu Gazdaság

Televíziós adást indít a Pannon GSM

A Pannon GSM átalakítja a Pannon shopok működését: a boltok üzemeltetését folyamatosan átveszik jelenlegi vezetőik, és a továbbiakban közvetlen érdekeltségen alapuló, franchise-elemeket is tartalmazó partneri megállapodások keretében, önállóan működtetik majd azokat. A cég zártláncú tévéadást is indít.