szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A legkorszerűbb technikával ellátott hibrid és elektromos meghajtású kukásautókat készít egy magyar konzorcium 2008-tól Pécsett – jelentette be a társaság egyik vezetője csütörtökön a baranyai megyeszékhelyen.

Kossa György elmondta, hogy a hulladékgazdálkodó pécsi Biokom Kft., a Ganz Transelektro Közlekedési Rt., az Inter Tan-Ker Kft. és a Budapesti Műszaki Egyetem Energetika Tanszéke 2010-ig összesen 100 nagy hibrid és kisebb elektromos meghajtású kocsit kíván összeszerelni és értékesíteni.

A konzorcium a technológia kifejlesztéséhez a közelmúltban 85,1 millió forintot nyert a GVOP pályázatán, amelyhez mintegy 94 millió forint önerőt tett hozzá. A projekt résztvevői 2007 őszére gyártják le a hibrid- és elektromos hajtású kukásautó prototípusait, majd a Biokom Kft. pécsi telephelyén várhatóan mintegy félmilliárd forintos beruházást követően megkezdik a termelést.

A járművek felépítményét közbeszerzési eljárást követően vásároljuk, ezekbe szereljük a korszerű működésért szavatoló speciális hajtásláncokat és segédműveket. A hibrid jármű a működéséhez szükséges energiát dízelüzemű agregátor állítja elő, az áram generátoron, valamint akkumulátorokon keresztül jut a villanymotorba. Az elektromos autókat villanymotorral és könnyen cserélhető akkumulátorokkal látják el.

Ezek a korszerű kukásautók a mérési adatok szerint 50 kilométer óránkénti sebességre képesek, a benzinüzemű autók 20 százalékos és a dízelautók 30 százalékos hatásfokával szemben már 70 százalékos hatásfokkal működnek.

A hibrid jármű üzemanyag-fogyasztása a hagyományos kukásautókéhoz képest 30-50, károsanyag-kibocsátása 70-90, zajkibocsátása és üzemeltetési költsége pedig 20-30 százalékkal kevesebb. A tisztán elektromos hajtású kocsiknál nincs emisszió.

A konzorcium a vállalkozásból mintegy 3,5 milliárd forint árbevételt remél, lévén, hogy a kocsik darabja 35 millió forintba kerül majd. A korszerű kukásautók elődeiknél 20-25 százalékkal drágábbak, de áruk megtérül, hiszen fenntartásuk olcsóbb, életkoruk hosszabb lesz, és a környezetet kevésbé szennyezik – mondta Kossa György.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Gazdaság

Hibrid autót fejleszt a Suzuki

A Suzuki japán autóipari vállalat bejelentette szándékát, hogy benzin-elektromos vegyes üzemelésű kisautó modellel szeretné bővíteni a választékát. A miniautó kategóriában ez lenne az első hibridautó.

MTI Tech

Nagyra törő hibrid-tervek a Toyotánál

A Toyota Motors elnöke, Cho Fujio közölte, hogy vállalata néhány éven belül 1 millió hibrid, vagyis vegyes benzin-áram üzemelésű autót fog értékesíteni.

Folk György (hvg.hu) Gazdaság

A hibrid autó mentheti meg a környezetet és az iparágat

Sikerre vitte a benzinfaló Egyesült Államok autósainak körében a hibrid autókat a világ második legnagyobb autókonszernje, most pedig be akarja bizonyítani: a benzin-befecskendezéses motor a múlté, a jövő a hibridé.

Óriási a forgalom a nemzetközi kikötőkben, ez pedig nagyon jó jel a világgazdaságnak

Óriási a forgalom a nemzetközi kikötőkben, ez pedig nagyon jó jel a világgazdaságnak

Nemcsak a vakcina hatásossága fontos, hanem az is, hány embert oltanak majd be vele

Nemcsak a vakcina hatásossága fontos, hanem az is, hány embert oltanak majd be vele

Varga Mihály: Jövő májustól lehet gyorsabban feloldani a korlátozásokat

Varga Mihály: Jövő májustól lehet gyorsabban feloldani a korlátozásokat