szerző:
MTI

A legkorszerűbb technikával ellátott hibrid és elektromos meghajtású kukásautókat készít egy magyar konzorcium 2008-tól Pécsett – jelentette be a társaság egyik vezetője csütörtökön a baranyai megyeszékhelyen.

Kossa György elmondta, hogy a hulladékgazdálkodó pécsi Biokom Kft., a Ganz Transelektro Közlekedési Rt., az Inter Tan-Ker Kft. és a Budapesti Műszaki Egyetem Energetika Tanszéke 2010-ig összesen 100 nagy hibrid és kisebb elektromos meghajtású kocsit kíván összeszerelni és értékesíteni.

A konzorcium a technológia kifejlesztéséhez a közelmúltban 85,1 millió forintot nyert a GVOP pályázatán, amelyhez mintegy 94 millió forint önerőt tett hozzá. A projekt résztvevői 2007 őszére gyártják le a hibrid- és elektromos hajtású kukásautó prototípusait, majd a Biokom Kft. pécsi telephelyén várhatóan mintegy félmilliárd forintos beruházást követően megkezdik a termelést.

A járművek felépítményét közbeszerzési eljárást követően vásároljuk, ezekbe szereljük a korszerű működésért szavatoló speciális hajtásláncokat és segédműveket. A hibrid jármű a működéséhez szükséges energiát dízelüzemű agregátor állítja elő, az áram generátoron, valamint akkumulátorokon keresztül jut a villanymotorba. Az elektromos autókat villanymotorral és könnyen cserélhető akkumulátorokkal látják el.

Ezek a korszerű kukásautók a mérési adatok szerint 50 kilométer óránkénti sebességre képesek, a benzinüzemű autók 20 százalékos és a dízelautók 30 százalékos hatásfokával szemben már 70 százalékos hatásfokkal működnek.

A hibrid jármű üzemanyag-fogyasztása a hagyományos kukásautókéhoz képest 30-50, károsanyag-kibocsátása 70-90, zajkibocsátása és üzemeltetési költsége pedig 20-30 százalékkal kevesebb. A tisztán elektromos hajtású kocsiknál nincs emisszió.

A konzorcium a vállalkozásból mintegy 3,5 milliárd forint árbevételt remél, lévén, hogy a kocsik darabja 35 millió forintba kerül majd. A korszerű kukásautók elődeiknél 20-25 százalékkal drágábbak, de áruk megtérül, hiszen fenntartásuk olcsóbb, életkoruk hosszabb lesz, és a környezetet kevésbé szennyezik – mondta Kossa György.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Gazdaság

Hibrid autót fejleszt a Suzuki

A Suzuki japán autóipari vállalat bejelentette szándékát, hogy benzin-elektromos vegyes üzemelésű kisautó modellel szeretné bővíteni a választékát. A miniautó kategóriában ez lenne az első hibridautó.

MTI Tech

Nagyra törő hibrid-tervek a Toyotánál

A Toyota Motors elnöke, Cho Fujio közölte, hogy vállalata néhány éven belül 1 millió hibrid, vagyis vegyes benzin-áram üzemelésű autót fog értékesíteni.

Folk György (hvg.hu) Gazdaság

A hibrid autó mentheti meg a környezetet és az iparágat

Sikerre vitte a benzinfaló Egyesült Államok autósainak körében a hibrid autókat a világ második legnagyobb autókonszernje, most pedig be akarja bizonyítani: a benzin-befecskendezéses motor a múlté, a jövő a hibridé.

Ez történt: kikapcsolták az Instagram-funkciót, mellyel láthattuk, ki mit lájkolt

Ez történt: kikapcsolták az Instagram-funkciót, mellyel láthattuk, ki mit lájkolt

Puzsér Róbert: Ha nem választanak meg, visszalépek a kulturális térbe

Puzsér Róbert: Ha nem választanak meg, visszalépek a kulturális térbe

Erről a listáról kiderül, melyik telefont érdemes megvennie, ha fontos a szép hangzás

Erről a listáról kiderül, melyik telefont érdemes megvennie, ha fontos a szép hangzás

Továbbra is óriási a választókedv – 2,1 millióan szavaztak 13 óráig

Továbbra is óriási a választókedv – 2,1 millióan szavaztak 13 óráig

Kabrió dizájnterv készült a vadonatúj BMW X6 M-ből

Kabrió dizájnterv készült a vadonatúj BMW X6 M-ből

9 méter hosszú, 3,5 tonnás, cápafogú dinoszaurusz maradványait találták meg

9 méter hosszú, 3,5 tonnás, cápafogú dinoszaurusz maradványait találták meg