A rákos szöveteket közvetlenül elpusztító újfajta immunsejtet azonosított az egereknél egy francia kutatócsoport.

A Nature Medicine internetes oldalán olvasható kutatási eredmény szerint az egér szervezetében kimutatott, nagyon ritka és nagyon kicsi, 5-6 mikronos immunsejtek képesek a tízszer nagyobb rákos sejteket kísérleti körülmények között négy óra alatt elpusztítani.

Laurence Zitvogel professzor irányítása alatt a párizsi Gustave Roussy Intézet és az Université Paris I orvoscsoportja szerint az IKDC (interferon producing killer dendritic cell) feltehetően valamennyi emlős állat és az ember szervezetében is megtalálható.

Ennek bizonyítására a klinikai kísérletek hamarosan megkezdődnek, és ha a feltételezés igazolódik, a rák elleni küzdelem leghatásosabb, természetes fegyverének megalkotása válik lehetővé.

Az IKDC az immunsejtek egyik nagyon ritka csoportjához, az alig negyedszázada felfedezett dendritikus sejtekhez tartozik, amelyek a fehérvérsejtek mindössze ezredrészét teszik ki. A lépben, a májban, a csontvelőben, a nyirokcsomókban fordulnak elő. A bőrben és a nyálkahártyában találkoznak a szervezetet megtámadó kórokozókkal, így az immunválasz elindításában kulcsszerepet töltenek be. A szövetekben folyamatos őrjáratok végeznek és a nyirokcsomókban a többi immunsejtet "tanítják" a védekezésre. A most felfedezett IKDC-nek az a különlegessége, hogy nincs szüksége a nyirokcsomóban előzetes képzésre, hanem közvetlenül képes a rákos sejteket elpusztítani.

A kutatók célja az IKDC emberben való kimutatása mellett a nagyon ritka előfordulás miatt annak azonnali szaporítása is.

MTI Táplálkozás

Nem véd a rák ellen az Omega-3 zsírsav

A szív-és érrendszeri betegségekre jótékony hatással van az Omega-3 zsírsav, a rákos megbetegedések kockázatát azonban, ellentétben néhány kutató korábbi elgondolásával, nem csökkentik - állapította meg egy átfogó amerikai vizsgálat.

Kúria: Kimondható, hogy Matolcsy ellopta a közpénzt