Fagyott víz nyomát mutatta ki a Tempel 1 üstökösön a Deep Impact amerikai űrszonda, amely július 4-én csapódott be az égitestbe - közölték az űreszközt irányító szakemberek a Science című tudományos magazin csütörtöki internetes hírportálján.

Az űrszonda egyik egysége a nyáron azért vágódott az üstökösbe, hogy a "kozmikus karambol" következtében a világűrbe került anyagmennyiséget vizsgálva a csillagászok következtetni tudjanak az égitest anyagi összetevőire. Eközben a Deep Impact közeli fényképeket is készített az üstökösről.

Mint Peter Shultz a program egyik résztvevője leírta, a Tempel 1-en három helyen terül el három vékony jégtakaró. A kutató felhívta a figyelmet arra, ezzel kiderült az is, hogy az üstökösön a földi értelemben vett élet két fontos összetevője, a víz és a szén jelen van. Ez abból a szempontból is fontos felfedezés, hogy egyes elméletek szerint néhány milliárd éve egy Földbe becsapódott üstökös juttathatta el az élet kialakulásához szükséges vegyületeket bolygónkra.

Céljához közeledik a Deep Impact űrszonda

Az űreszköz dohányzóasztal nagyságú becsapódó egysége július 4-én csapódik majd a Tempel 1 elnevezésű, közel Manhattan méretű üstökösbe. A kutatók értékes adatok birtokába juthatnak a nagyszabású kísérlet eredményeképpen.

Üstökösbe csapódott a Deep Impact űrszonda

A terveknek megfelelően, hétfő reggel közép-európai idő szerint néhány perccel nyolc óra előtt, becsapódott a Temple-1 üstökös magjába a Deep Impact amerikai űrszonda - jelentette be Kaliforniában lévő pasadenai repülésirányító központ.

Deep Impact: irány az üstökös!

A Deep Impact (Mély Becsapódás) amerikai űrszonda sikeresen útjára bocsátotta vasárnap reggel azt a modulját, amelynek a tervek szerint be kell csapódnia a Földtől jelenleg 133 millió kilométernyire lévő Tempel 1 üstökösbe.

Beperelték a NASA-t a Deep Impact miatt

Horoszkópjának tönkretétele miatt egy orosz csillagjós pert indít az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA ellen, miután a a Deep Impact nevű amerikai űrszonda egyik fele hétfőn a terveknek megfelelően "telibe találta" a Tempel-1 üstökös magját.