Kilenc, eddig ismeretlen mérges pókfajt fedeztek fel amerikai tudósok Madagaszkáron.

Korábban a tudósok úgy gondolták, hogy mindössze egy tucatnyi gyilkos pókfajta létezik, ám a Kaliforniai Tudományos Akadémia (California Academy of Sciences) expedíciójának eredményeként az ismert fajok száma csaknem megduplázódott - olvasható a Membrana című orosz hírportálon.

Az amerikai tudósok négy éven át kutattak Madagaszkáron, amelynek során több mint egymillió rovart gyűjtöttek. Így bukkantak a gyilkos pókok új válfajaira is, amelyek emberre nem, csak fajtársaikra jelentenek veszélyt.

A pókok némelyikét egy madagaszkári múzeumban állítják ki, a többi tanulmányozás céljából Amerikába kerül.

Új makifajt fedeztek föl

Két új félmajom fajt fedeztek föl Madagaszkár szigetén német tudósok, akik számára a hatalmas sziget egyfajta evolúciós Eldorádóvá kezd válni.

BBC Tech

Új emlősfajt fedeztek fel Borneón (fotó)

Feltehetően új állatfajt fedeztek fel a WWF kutatói egy borneói őserdőben, melynek fennmaradása azonban az érintetlen területek folyamatos irtásával veszélyben van.

KSH: 355 ezer forint az átlagkereset