szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kína hamarosan több internet felhasználó polgárral büszkélkedhet, mint az Egyesült Államok - állítja egy kínai állami agytröszt.

„Számításaink szerint Kína két éven belül megelőzi az Egyesült Államokat az internethasználók számát tekintve” – közölte a Kínai Internet Hálózati Információs Központ. Tavaly év végén 137 millió felhasználót tartottak számon Kínában, 23 százalékkal többet, mint 2005 decemberében. A számok alapján a lakosság több mint 10 százaléka online.

Ezzel szemben az Egyesült Államok 300 milliós lakosságából, 210 millióan neteznek. Ezt Kína csak akkor előzheti meg, ha a következő két esztendőben is 24 százalék felett tartja az internethez jutók körének bővülését.

A China Daily című napilap az állami adatokkal kapcsolatban hozzáteszi, hogy azok túlzottan optimistának tűnnek, s összehasonlításképp a JP Morgan előrejelzését hozza fel, mely 2010-re 190 millió főt prognosztizál.

Az Internet Központ szóvivője Wang Enhai ellenben úgy véli: „a növekedés éppen hogy gyorsul, s 2007-2008-ra még tovább bővül”.

A kínai kormány arra buzdítja a lakosságot, hogy mind többen használják a világhálót oktatási célra és üzletük fejlesztéséhez. Különösen, mert a gyors felhasználószám-bővülés nyomán még dinamikusabban fejlődik a kínai e-kereskedelem, reklámpiac és a játékipar is.

A lakosság behálózott tizede – Pekingben 30 százalék – gyorsan bővülő új piacot teremt, és rengeteg új munkahelyet hoz létre – írja a China Daily.

Miközben egyre többen csatlakoznak a világhálóhoz, a kínai kormány továbbra is cenzúrázza az országban hozzáférhető tartalmakat, ezt a kritikát azonban a pekingi kormány azzal hárítja, hogy: „az internetszabályozást, minden ország a maga eszközeivel oldja meg”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

Az európaiak 11 órát interneteznek hetente

Az európaiak átlagosan 11 órát interneteztek hetente a múlt évben - adta hírül az osztrák tömegtájékoztatás az EIAA (European Interactive Advertising Association) tanulmányának adataira hivatkozva.