szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A World of Warcraft (WoW) online közösségi játék előfizetőinek játékon belüli virtuális vagyonát fosztogatják egyre gyakrabban a hackerek (adattolvajok).

A feketepiacon a virtuális WoW-pénznek nagyon is valódi, dollárokban mérhető értéke van, ugyanis a lopott pénzt aztán specializált feketepiacokon más WoW-os játékosoknak adják el.
 
Nemrég derült rá fény, hogy létezik a Windows-on belül egy biztonsági rés, amelyen keresztül a hackerek még könnyebben jutnak hozzá a féltve őrzött WoW-os belépési jelszóhoz, amelyet a játékosoknak minden alkalommal be kell gépelniük, mielőtt az online szerepjáték világába belépnek.
 
A Microsoft kiadott egy szoftveres javítást, hogy a biztonsági rést betömjék, ám a rossz programozás miatt az eddigi kár becslések szerint dollármilliókban mérhető, illetve rengeteg WoW-játékos számára megkeseríti a játékélményt, hiszen a hónapokon, vagy akár éveken át tartó szorgos gyűjtögetéssel megszerzett virtuális vagyon teljesen kárba vész.
 
A játékot kiadó Blizzard cég ugyan megvizsgál minden egyes esetet és pótolja az elveszett tárgyakat, de a visszaélések lehetőségének elkerülésére hivatkozva az aranyat már nem szolgáltatja vissza.
 
Az adattolvajok után nyomozó cégek azt vizsgálták, hogy a virtuális bűnözők hogyan tudnak betörni számítógépekre, s arra a következtetésre jutottak, hogy a különböző honlapokra látogató felhasználók gépeire szivárog be észrevétlenül a titkos kód. Vannak olyan honlapok, amelyeket maguk a hackerek hoztak létre, ám másokat az üzemeltető tudta nélkül fertőztek meg.
 
A biztonsági szoftverekkel foglalkozó Symantec nyomozást folytatott az ügyben, és kiderítette, hogy a lopott WoW-jelszavak értéke ma már sokkal többet ér a feketepiacon, mint a lopott bankkártyáké. Ugyanis egy lelkes WoW-játékos akár több sikeres karakter birtokosa is lehet, ezért a tőle ellopott ritka tárgyak és a játékon belüli arany dollár akár többet is érhet, mint az a pénz, amelyet egy-egy bankkártyán tárolnak.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Trend

Virtuális világok

Az ember fantáziával megáldott lény; ha megvan a technika, ötletek is lesznek a felhasználására - véli Ian Pearson, a British Telecom jövőkutatója, aki a HVG-nek példák sorával illusztrálta, miként használják majd néhány éven belül a sávszélesség növekedése teremtette lehetőségeket gyerekek, fiatalok és idősek.

hvg.hu Tech

Virtuális barátnő lesz Bódi Sylvi

A bájos modell lesz az arca annak a hamarosan induló szolgáltatásnak, amely hazánkon kívül egyelőre csak Hong Kongban elérhető.

MTI Tech

Virtuális világot indít a BBC gyermekeknek

A digitális technikában már otthonosan mozgó gyermekek számára a 12-17 éves korosztálynak sugárzó CBBC televízió hozzáférhetővé teszi a műsoraiból ismerős figurákat és a történeteket, s a felhasználó gyerekek akár meg is változtathatják a műsorok tartalmát.

MTI Tech

Illegális kaszinók után nyomoznak a Second Lifeban

Tiltott szerencsejáték gyanújába keveredhet a Second Life kaszinói miatt a Linden Lab, az internetes világépítő játék üzemeltetője, a cég ezért meghívta az amerikai Szövetségi Nyomozó Hivatal (FBI) képviselőit, hogy nézzenek körül a virtuális játékbarlangokban.