szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre több európai vásárló használ önkiszolgáló megoldásokat mindennapjai során. Ennek kapcsán az NCR Corporation (NYSE: NCR) legfrissebb kutatása azt mutatja, hogy az emberek mind nagyobb százaléka részesíti előnyben azokat a cégeket, amelyek „csináld magad” lehetőségeket kínálnak.


Az NCR 2008-as, a fogyasztók önkiszolgáló megoldásokhoz való viszonyát vizsgáló - a BuzzBack Market Research által készített - felmérése szerint a francia, német, olasz, spanyol és angol fogyasztók 67 százaléka (vagyis kb. minden tíz vásárlóból hét) szívesebben vásárol azoknál a cégeknél, amelyek az önkiszolgáló megoldásaikkal rugalmasan választható interakcióra adnak lehetőséget - akár az Interneten, akár mobileszközök, kioszkok vagy ATM-ek használatával. Ami ennél is fontosabb: 56 százalékuk mondta azt, hogy az önkiszolgáló funkciókat nagyobb valószínűséggel veszik igénybe, mint egy évvel azelőtt.

Amellett, hogy nagyobb valószínűséggel vásárolnak az önkiszolgáló funkciókat kínáló vállalatoktól, a felmérésben részt vevő válaszadók 58 százaléka mondta azt, hogy jobb egy márkanév megítélése, ha önkiszolgáló technológiákat is ajánl a vásárlóinak. A felmérésből az is kiderült, hogy az európai vásárlók egyértelműen a vásárlási élményt javító tényezőként értékelik az önkiszolgáló csatornák - vagyis PDA-k, mobiltelefonok, Internet és egyéb kapcsolati pontok - kombinációinak használatát. 98 százalékuk használná az önkiszolgáló csatornák kombinációit a kiskereskedelmi vagy hotelágazat szolgáltatásainak igénybevételéhez és tranzakcióinak lebonyolítására. Hasonlók az arányok az utazási (97%), banki (96%) és egészségügyi (95%) ágazat vásárlói tranzakcióinak tekintetében.

A válaszadók leggyakrabban a gyorsaságot, a kényelmet és a könnyű használatot jelölték meg válaszul arra a kérdésre hogy miért részesítenék előnyben az önkiszolgálást a személyes segítséggel szemben négy ágazati szektorban:

● pénzügy (gyorsabb: 61%; kényelmesebb: 55%; könnyebb: 46%)

● kiskereskedelem (gyorsabb: 60%; kényelmesebb: 54%; könnyebb: 47%)

● utazás (gyorsabb: 57%; kényelmesebb: 57%; könnyebb: 48%)

● egészségügy (gyorsabb: 53%; kényelmesebb: 46%; könnyebb: 45%)

Az ügyfelek az önkiszolgálás mellett szóló tényezők között még megemlítették a magánjellegű információk fokozottabb védelmét és a nagyobb ellenőrizhetőséget. Ez különösen az egészségügyi ágazatban volt jelentős szempont, ahol a válaszadók 41 százaléka mondta azt, hogy az információk bizalmas kezelése elsődleges fontosságú az önkiszolgáló funkciók igénybe vételénél, és 55 százalékuk említette, hogy az önkiszolgáló lehetőségek használatával kontrollálhatják, ki nézhet bele egészségügyi adataikba.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!