szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Egy nemrégiben végzett felmérés szerint a vásárlás nélkül...

Egy nemrégiben végzett felmérés szerint a vásárlás nélkül távozók mintegy 10%-a sorban állás miatt hagyja ott az üzletet. Sőt, ha egy vásárlónak 4 percnél többet kell várakozni azért, hogy végre fizethessen, máris elégedetlen a kiszolgálás színvonalával. Az igények tehát egyértelműek: csökkenteni kell a pénztár előtt eltöltött időt.
Éppen ezekre az elvárásokra reagálva, az IBM piacra dobta az Anyplace Checkout elnevezésű, önkiszolgáló vásárlási rendszerét. Ezt alkalmazva a vásárló kézi szkennelővel olvassa le az áruról a vonalkódot, miközben bepakol a bevásárlókocsiba, majd amikor a vásárlást befejezte, az üzletben tetszőleges pontokon elhelyezett fizetőhelyek egyikén lehúzza a bankkártyáját, végül kisétál a boltból. A sorban állás nélküli fizetés alkalmazható egyébként szállodákban, benzinkutaknál és különféle szolgáltatási számlák kiegyenlítésénél.

Kép a jövőből: Fizetés sorban állás nélkül

A vásárlási rendszer természetesen az Egyesült Államokban debütál, s azért egy kis időnek még el kell telnie, hogy Magyarországon is létjogosultságot nyerjen. Ráadásul ismerve a hazai viszonyokat és a vásárlói morált, óhatatlanul is felmerül a kérdés, vajon nálunk mi a biztosítéka annak, hogy valóban a megfelelő áru vonalkódját olvassa le a fifikás magyar, illetve hogy a kihelyezett terminál előtt nem kell-e majd ugyanúgy sorban állni, mint egyébként a pénztáraknál.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!