szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A világ eddigi legvalósághűbb mesterséges személyiségét alkotta meg egy grafikai cég. Az Emily nevű virtuális lány jobban hasonlít egy igazi emberre, mint egy modellezőszoftverrel megépített hasonmásra. A fejlesztők szerint a titok nyitja az aprólékos szemmozgásban és az arc tökéletlenségeiben rejlik.


Az alább megtekinthető videóban szereplő Emily teljes egészében az Image Metrics gyártmánya. A cég (akiknek a játékostársadalom a Grand Theft Auto IV animációs munkáit köszönheti) olyan technológiát dolgozott ki, amellyel sikerült túlszárnyalni az eddigi számítógépes grafikai megoldásokat, az emberi arcot ugyanis képesek megtévesztően emberinek mutatni.


Mike Starkenburg, a cég fejlesztésért felelős képviselője szerint az animációs anyag 90 százaléka képes meggyőzni az embereket arról, hogy igazi embert látnak, mivel a szem igazinak tűnik - a számítógépes modellekben ugyanis az arc e pontjai tűntek a legkevésbé emberinek. Starkenburg szerint az arc apró aszimmetriái, tökéletlenségei és a valósághű szemmozgás teszik igazán emberivé az animációkat.

A rendszer maga eddig nem tapasztalt kontrollt ad a mesterséges színészek (a William Gibson sci-fi író által elterjesztet kifejezés szerint synthespianek) arcmozgása felett: az egyes "arcizmok" rezdüléseit akár egy mosoly jobb oldalának a felső három-négy milliméterére is korlátozni lehet már, árulta el Starkenburg. Az eddigi híradások olyan animációs filmekről fantáziálnak, amelyekben megkülönböztethetetlenek lesznek a gépi szereplők a színészektől: az eddigi teljes estés animációs alkotásokban (például a Final Fantasy-filmek eddigi két darabjában) tapasztalható jelentős minőségi ugrásokat elnézve e filmek az elkövetkező években akár még valósággá is válhatnak.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!