szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A vállalat egy olyan országból indult világméretű hódító...

A vállalat egy olyan országból indult világméretű hódító útjára, ahol 1958-ban a gazdasági palettáról teljes egészében hiányzott az elektronika. Ezért is emlegetik sokan a ma már a világ elektronikai elitjébe tartozó LG ötven évét úgy is, mint Korea elektronikai történelmét.

1957-ben Koo In-Hwoi, az akkor még Goldstar név alatt működő vállalat alapítója és vezérigazgatója éjszakáit rádióhallgatással töltötte. A rádió akkoriban a civilizáció szimbóluma volt, a legfejlettebb eszköz, amely híreket hoz a világról, de Koreában abban az időben még nem létezett a gyártásához szükséges technológia és szaktudás. „Nekünk is lehetne rádiónk.” – hangzott el tőle egy nap az LG történelmének talán legfontosabb mondata, ami aztán 1959-ben életre hívta az első korai gyártmányú rádiót.

A vállalat nemcsak az első koreai rádiót készítette el, de elsőként használt hazai gyártású alkatrészeket is, és teremtette meg ezáltal egy év leforgása alatt végérvényesen a koreai elektronikát. A dél-koreai vállalat volt az ázsiai félsziget országaiból az első, amely külföldi leányvállalatot, általános K+F és dizájn központot létesített, illetve az első koreai szereplő, aki átlépte a 100 millió dolláros exportforgalmat, és aki ügyfélszolgálatot hozott létre. Ezeknek az innovatív ötleteknek köszönhetően az LG, Koreát az elektronikai iparban élen járó nemzetek közé emelte.
Az LG Electronics ezt követően először Korea vezető vállalatává lépett elő, ma pedig már 82 külföldi leányvállalattal működik, és 114 országban rendelkezik értékesítési egységgel. A jelentős világpiaci súly mellett a cég ugyanolyan büszkeséggel hirdeti, hogy elkötelezett a világ fenntarthatósága mellett, szociálisan felelős, és jól veszi a 21. század folyamatosan változó gazdasági környezet által támasztott akadályokat. A cég véleménye szerint a legfontosabb a vállalkozói kedv volt azon az úton, ami az LG-t mára a világ gazdaságának meghatározó szereplőjévé tette. Ezenkívül elengedhetetlen volt a munkatársak közötti harmónia, a magas színvonalú, értékteremtő K+F tevékenység, valamint az emberközpontú vezetés.

A szórakoztató-elektronikai iparban a vállalat leginkább a különféle házimozi rendszereivel, set-top boxokkal, laptopokkal és kézi számítógépekkel hallatott magáról A kategória legnépszerűbb termékei azonban az optikai tárolóegységek, amelyekből a világon az LG értékesíti a legtöbbet, ennek és a folyamatosan növekvő keresletnek köszönhetően az LG Digital Media Company forgalma 2008 harmadik negyedévére 1,039 milliárd USD-ra nőtt.

Mindeközben az LG arra is törekszik, hogy a háztartási elektronikai eszközök egészen új generációját alkossa meg úgy, hogy megálmodásukkor figyelembe veszi az egyes országok kulturális örökségét és a lakók életmintáját.

A digitális kijelzők piacán a vállalat szintén világszínvonalú termékekkel van jelen, ami az LG nevével mára egybeforrt letisztult és elegáns formatervezésnek is köszönhető. A vállalat ezen a területen elsősorban a televíziós iparra fókuszáló technológiákkal alkotott forradalmit, így a különféle plazma és LCD tévékkel, valamint LCD monitorokkal. Ezen termékek iránti keresletnek köszönhetően a Digital Display Company forgalma 3,624 milliárd USD-ra ugrott 2008 harmadik negyedévére.

A nagyközönség mégis elsősorban a mobilkommunikációs termékeiről ismeri az LG-t. Itt is elsősorban az eleganciát és a csúcskategóriás technológiát kínálja a fogyasztóknak a vállalat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!