A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Az egyik nagy japán autógyár szerint 15 éven belül a szalonokba kerülhet az a szuperhatékony hibridautó, amelynek karosszériáját tengeri moszatokból készült bio-műanyagból építették.
A Wired információ szerint a Toyota az 1/X nevű hibrid-koncepcióautót fejlesztette tovább. A jármű mindössze valamivel több mint 420 kilogramm tömegű, mivel a szénszálas karosszériát tengeri moszat felhasználásával készült műanyagra cserélték. Ez a módszer egyre gyakoribbá válik az autógyártók között.
„A szénszálas verzió könnyű és erős volt, ezáltal kiváló törésteszteket produkált” – magyarázta Kaida Tecuja, a programért felelős menedzser. „Azonban az alapanyag ehhez az olaj, ezért a jövőre nézve új, jobb anyagok iránt kell néznünk. A tengeri moszat logikus választásnak tűnik, mivel Japánt minden oldalról tenger veszi körül.
Az 1/X koncepcióautón próbálják ki a moszat-műanyagot © Toyota |
A moszat-műanyag ötlete korántsem annyira futurisztikus mint elsőre gondolnánk. A bio-műanyagokból manapság már számos tárgyat készítenek a képeslapoktól a mobiltelefon-borítókig. A USA Today szerint az ilyen módon előállított műanyag iránti kereslet öt esztendőn belül elérheti az évi 22 milliárd kilogrammot, ami a világ teljes műanyag-termelésének 10 százaléka. Az Inego nevű bio-műanyagot gyártó NatureWorks nevű cég közlése szerint az ilyen termékek előállítása 60 százalékkal kevesebb szén-dioxid kibocsátással jár, mint a kőolaj-alapúaké, s 30 százalékkal kevesebb energiára van szükség hozzá.
A Toyota egyébként a Melbourne Motor Show keretében mutatja be az 1/X koncepcióautót, amely 500 köbcentis motorja ellenére ugyanolyan tágas, mint egy nagyobb személyautó. A meghajtásról egy lítium-ion akkumulátorokkal üzemelő elektromos, illetve egy többféle üzemanyag fogadására is alkalmas (flex-fuel) erőforrás hajtja.
„A moszatokból készített műanyagot alkalmazó járművek megjelenése még egy évtizednyi távolságban van” – nyilatkozta a Sydney Herald-Sunnak David Buttner a japán autógyártó marketing igazgatója. „Azonban ez mutatja, hogy milyen irányba haladunk. A mi reményeink szerint 2020 után az autók karosszériájának jelentős része készülhet majd a hasonló környezetbarát anyagokból.”
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.