szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ritkábban kapcsoljuk be a rádiót, mint öt éve, a visszaszorulás vesztesei inkább a közszolgálati adók; az "összhallgatás" mintegy háromnegyede továbbra is a kereskedelmi adóknál összpontosul - tudható meg a Magyarországi médiapiaci körkép 2008 című tanulmányból.

Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézete által kiadott munka szerint 2004 óta 83,7-ről 80,4 százalékra csökkent a 15 évesnél idősebbek körében azok aránya, akik naponta rádióznak; 63,3-ról 62 százalékra mérséklődött a kereskedelmi adókat választók aránya, de ez emelkedés a 2006-ra kimutatott, 57,1 százalékos mélyponthoz képest.

Ugyanakkor az öt évvel ezelőtti 30,8-ról tavalyra - lassuló ütemű közönségvesztés mellett - 25,2 százalékra esett a napi rendszerességgel a közszolgálati adókra kapcsolók hányada. Az adatsorok szerint ötvenéves kor körül húzódik a határvonal; az ennél ifjabbak négyötöde a kereskedelmi csatornák valamelyikét választja,  de még az ötvenes éveiket taposóknál is 60 százalék fölötti ez az arány. A hatvan felettiek körében viszont már tízből heten a közrádió közönségéhez tartoznak.

"A Magyar Rádiót jellemzően, de egyre kisebb arányban hallgatják a nagyon alacsony végzettségűek. Másodlagos célcsoportként ennek ellenkezője, a felsőfokú végzettségűek jelennek meg a közrádiók hallgatói közt" - mutat rá egy összefüggésre a tanulmány.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!