Minden piacon esik a 9,7 colos iPadek iránti érdeklődés korábban tapasztalt növekedése, az Egyesült Államokban és Japánban pedig már kevesebb vásárlót fogott meg a nagy tablet, mint egy évvel korábban - derül ki az IDC és a Citi Research adataiból készült
Statista-grafikonból. Az USA-ban éves viszonylatban 9, Japánban pedig 26 százalékkal csökkent az iPad 2-4 iránti kereslet az elmúlt negyedévben.
A trend mögött több okot is találhatunk. Egyrészt valamelyest természetes, hogy a növekedés egy idő után fenntarthatatlan, hiszen egyre többeknek lesz táblagépe. Mivel azonban még mindig viszonylag kevesen rendelkeznek ilyen eszközzel - ráadásul a meglévő tulajdonosok is újítanak időnként -, ennél sokkal fontosabb lehet az, hogy a
Kindle Fire és a
Google Nexus 7 után
az Apple is kiadta kisebb táblagépét, ami a méret
és nem mellesleg az ár miatt is szimpatikusabb lehet a felhasználóknak.