Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3926bd8d-4062-4f74-9a33-d4ed83335f7a","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"Művészettörténeti gyorstalpalóval érnek fel Bódi Kati illusztrátor önképei, amelyeken különböző művészek stílusában festi meg önmagát.","shortLead":"Művészettörténeti gyorstalpalóval érnek fel Bódi Kati illusztrátor önképei, amelyeken különböző művészek stílusában...","id":"20241128_hvg-bodi-kati-illusztrator-kepzomuveszet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3926bd8d-4062-4f74-9a33-d4ed83335f7a.jpg","index":0,"item":"c7c15fd6-3b50-480d-90de-737abc1747f4","keywords":null,"link":"/360/20241128_hvg-bodi-kati-illusztrator-kepzomuveszet","timestamp":"2024. december. 28. 15:30","title":"Nem csak HVG-címlapokat készít, könyveken, plakátokon is dolgozik, kiállításokat is tart Bódi Kati képzőművész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76b0720d-3680-42c6-8b8c-cd19b002ac1d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ethan Mollick, a Wharton Egyetem tanára az MI egyik legjelentősebb és legprovokatívabb értelmezőjeként azt vizsgálja, hogyan változtathatják meg a világunkat ezek az újfajta gondolkodáshoz használható eszközök. Átfogó és optimista könyvében aktuális példákon keresztül mutatja be az üzleti életet és az oktatást alapjaiban átalakító hatásukat. Arra buzdít, hogy munkatársként, társtanárként és coachként tekintsünk a mesterséges intelligenciára, és meggyőző érvekkel támasztja alá, miért elengedhetetlen a gépekkel való együttműködés képességének elsajátítása. Szemléletmódját követve átláthatjuk az MI-ben rejlő aktuális lehetőségeket, hogy adottságait egy jobb emberi jövő megteremtésére használjuk fel. A HVG Könyvek által kiadott műből több részletet is közlünk a következőkben.","shortLead":"Ethan Mollick, a Wharton Egyetem tanára az MI egyik legjelentősebb és legprovokatívabb értelmezőjeként azt vizsgálja...","id":"20241228_tarsintelligencia-4-resz-mi-ai-mesterseges-intelligenciae","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76b0720d-3680-42c6-8b8c-cd19b002ac1d.jpg","index":0,"item":"75880028-ea7f-4696-95d5-8a88f3d078a8","keywords":null,"link":"/360/20241228_tarsintelligencia-4-resz-mi-ai-mesterseges-intelligenciae","timestamp":"2024. december. 28. 18:30","title":"Hogyan éljünk együtt a mesterséges intelligenciával? – 4. rész: Hogyan alakul az MI jövője?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b7cdbc2-6c95-49a1-88e2-d33c515566c0","c_author":"Németh András","category":"elet","description":"Svájci otthonában meghalt Ake Gustafson, a Tetra Pak kartondobozok feltalálója. A 101 évet élt svéd mérnök annyira elégedett volt az általa készített csomagolóanyaggal, hogy Chatel.st-Denis-i házát is ezzel szigetelte.","shortLead":"Svájci otthonában meghalt Ake Gustafson, a Tetra Pak kartondobozok feltalálója. A 101 évet élt svéd mérnök annyira...","id":"20241227_101-evesen-meghalt-a-Tetra-Pak-italoskartonok-feltalaloja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b7cdbc2-6c95-49a1-88e2-d33c515566c0.jpg","index":0,"item":"5094c6fb-e0eb-4695-8140-1504cfd8652b","keywords":null,"link":"/elet/20241227_101-evesen-meghalt-a-Tetra-Pak-italoskartonok-feltalaloja","timestamp":"2024. december. 27. 21:05","title":"101 évesen meghalt a Tetra Pak italoskarton feltalálója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"938856c9-e316-413d-a6c8-a3a7e0a13d6a","c_author":"Nemes Nikolett","category":"elet","description":"Csodás vitamin- és tápanyagbombával kényeztethetjük a mikrobiomunkat a téli ínség idején, ha fermentált ennivalókat fogyasztunk. Többek között savanyú káposztát is készíthetünk ezzel a módszerrel – elmondjuk, hogyan érdemes csinálni lépésről lépésre, mit kell tudni a sózásról, fűszerezésről, hogyan kombináljuk az alapanyagokat, és mire figyeljünk különösen az erjesztés során. ","shortLead":"Csodás vitamin- és tápanyagbombával kényeztethetjük a mikrobiomunkat a téli ínség idején, ha fermentált ennivalókat...","id":"20241228_Fermentalas-hazilag-savanyu-kaposzta-mikrobiom-belflora-Kiraly-Agnes-Egyszeruen-fermentalj-workshop-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/938856c9-e316-413d-a6c8-a3a7e0a13d6a.jpg","index":0,"item":"4214a568-a1c5-4089-9110-c9d2b4104db5","keywords":null,"link":"/elet/20241228_Fermentalas-hazilag-savanyu-kaposzta-mikrobiom-belflora-Kiraly-Agnes-Egyszeruen-fermentalj-workshop-ebx","timestamp":"2024. december. 28. 18:00","title":"Pisszeghet, sípolhat, szisszenhet és pöföghet a befőttesüveg, de pont ez a jó: így fermentáltunk savanyú káposztát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db538a86-78c8-4a14-9a2f-1e1d82c18b27","c_author":"Mastercard","category":"brandcontent","description":"Vitathatatlan, hogy egyre népszerűbb az okoseszközökkel történő fizetés, vagyis az, amikor vásárláskor nem a plasztik bankkártyánkat használjuk, hanem a mobilunkat vagy az okosóránkat. Szetnics László, a Mastercard digitális megoldásokért felelős igazgatója interjúnkban többek között arról beszél, mik a digitális fizetés előnyei, és mennyire egyszerű azt az okoseszközökre varázsolni.","shortLead":"Vitathatatlan, hogy egyre népszerűbb az okoseszközökkel történő fizetés, vagyis az, amikor vásárláskor nem a plasztik...","id":"20241203_Dinamikusan-no-a-mobillal-es-okosoraval-fizetok-szama","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db538a86-78c8-4a14-9a2f-1e1d82c18b27.jpg","index":0,"item":"42e7682c-494a-4e84-b47b-98be73a93efd","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241203_Dinamikusan-no-a-mobillal-es-okosoraval-fizetok-szama","timestamp":"2024. december. 28. 15:30","title":"Csak készpénzt használ? Akkor van, amire biztos nem gondolt még","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ad68e23-62e7-4e1b-8603-b85264a8a565","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az év végéhez közeledve egyre másra jelennek meg a visszatekintések, összefoglalók. Az év legjobb, leginnovatívabb kütyüire is érdemes visszatekinteni, igaz, ki-ki más eszközöket tart annak. Az alábbi összeállítás azonban nem akárhonnan, hanem a világ egyik legbefolyásosabb online építészeti, belsőépítészeti dizájnmagazinjától, a Dezeentől érkezett.","shortLead":"Az év végéhez közeledve egyre másra jelennek meg a visszatekintések, összefoglalók. Az év legjobb, leginnovatívabb...","id":"20241228_dezeen-dizajnmagazin-osszeallitasa-az-ev-leginnovativabb-kutyui","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ad68e23-62e7-4e1b-8603-b85264a8a565.jpg","index":0,"item":"b869e621-d981-4acf-a73b-3165aba42f95","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_dezeen-dizajnmagazin-osszeallitasa-az-ev-leginnovativabb-kutyui","timestamp":"2024. december. 28. 20:03","title":"Ezek az év leginnovatívabb kütyüi a világ egyik legbefolyásosabb dizájnmagazinja, a Dezeen szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: férfiszorongások a munkahelyünkön. ","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20241229_Elvitelre-ferj-ferfi-szorongas-munkahely-ferfiszorongas-sorozat-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"8f36c046-48f8-4f9a-a9a9-113faf2186c6","keywords":null,"link":"/itthon/20241229_Elvitelre-ferj-ferfi-szorongas-munkahely-ferfiszorongas-sorozat-podcast","timestamp":"2024. december. 29. 06:00","title":"Elvitelre #99: A férfiakat családapaként gyakran az nyomja előre, hogy mennyi pénzt kell hazahozni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"45f255a4-22bd-423e-ae02-f5a14d308a13","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Egy másik turista megsérült a cápatámadásban.","shortLead":"Egy másik turista megsérült a cápatámadásban.","id":"20241229_capatamadas-egyiptom-marsza-alam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/45f255a4-22bd-423e-ae02-f5a14d308a13.jpg","index":0,"item":"a1e3b212-7715-41c0-9bda-71a17505b883","keywords":null,"link":"/vilag/20241229_capatamadas-egyiptom-marsza-alam","timestamp":"2024. december. 29. 15:30","title":"Cápa végzett egy turistával Marsza Alamnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A valósidejű marketing lehet a közeljövő egyik legjelentősebb online marketinges trendje. Egy közérthető példával bemutatva: ha valaki délután két órakor, otthoni számítógépéről keres rá a pizzéria szóra, akkor valószínűleg rendelni szeretne, ha pedig este hétkor egy belvárosi téren a mobiljáról, akkor pedig beülni valahova. A Google egyre komolyabban odafigyel ránk, mi pedig egyre többször érezhetjük is, hogy "kitalálja gondolatainkat".
Az okostelefonokra, tabletekre és phabletekre épülő, legújabb online hirdetési módszer lehetővé teszi, hogy az interneten információt kereső vásárló a tartózkodási helyétől, a keresés időpontjától és a használt eszköztől függően a legmegfelelőbb hirdetést lássa a keresőben. Olyan érzése lesz, hogy pont ezt kereste. Az elképzelés olyannyira nem légből kapott, hogy a Google legutóbbi európai trendkonferenciáján is szó esett róla.
Jó időben, jó helyen és jó eszközre
„Képzeljük el, hogy valaki este nyolckor a belvárosban keres pizzériát a mobiltelefonján. Abból, hogy a belvárosban és mobilon keres, arra lehet következtetni, hogy az utcán áll vagy autóban ül, és valószínűleg be akar ülni valahová vacsorázni. Ha azonban ugyanebben az időpontban és helyen valaki tablettel keres, akkor valószínűbb, hogy már otthon van és a pizzáját inkább házhoz szállíttatná. A Google AdWords-el be lehet állítani, hogy az egyik, illetve másik esetben milyen hirdetés jelenjen meg, ami lényegesen növelheti a kampányok hatékonyságát” –– számolt be Gál Kristóf kis- és közepes vállalatokra specializálódott Klikkmarketing vezető tanácsadója az október végén Dublinban megrendezett Google Think Digital! című konferencián szerzett tapasztalatairól.
A megfelelő embert a megfelelő helyen és időben, a megfelelő eszközön lehet elérni. Olyan érzése lesz a vevőnek, hogy éppen ezt kereste. A módszer nagyon pontos célzást tesz lehetővé, ami leginkább a kisebb büdzsével dolgozó cégek számára előnyös. Ez a real-time marketing lényege.
A piacismeret és a mobil eszközökre szabott weboldal alapfeltétel
A legfontosabb dolog a valós idejű marketing alkalmazásához, hogy ismerjük vevőink keresési szokásait. Ehhez a piaci tapasztalatokon felül segítséget nyújt honlapunk látogatottsági statisztikája. A kapott információk alapján be lehet állítani, hogy a hirdetés csak adott feltételek esetén jelenjen meg (például csak mobiltelefonnal való keresés esetén), egy adott helyen és adott időben.
AFP / Damien Meyer
Mindehhez szükséges persze, hogy a vállalatok honlapja mobilra optimalizált legyen. A Think Digital! konferencián elhangzott adat szerint a tengerentúlon és Nyugat-Európában a cégek 37 százaléka nem rendelkezik mobilra optimalizált weboldallal. Gál Kristóf becslése szerint Magyarországon ez az arány 90 százalék körül lehet.
Nem kérdés, hogy lépni kell, csak az, hogy mikor
Ahhoz, hogy kiderüljön, érdemes-e átalakítani a weboldalt, tudni kell, hogy milyen arányban nézik azt a lehetséges vevők okostelefonról, hogyan változik ez az arány és a keresőprogramokba hányan ütik be mobiljuk billentyűzetéről a cégünk számára fontos kulcsszavakat. Utóbbi szavak meghatározásakor figyelembe kell venni azt, hogy mobilról tömörebben, rövidebb szavakkal, gyakran ékezet nélkül keresnek, ellentétben azzal, aki billentyűzeten gépel.
A mobil eszközök rohamos terjedése miatt nem az a kérdés, hogy át kell-e alakítani a honlapot és a hirdetési stratégiát, hanem az, hogy mikor. A mobil eszközökön való keresés jelentőségét jól szemléltetik a trendek. Az okostelefon-penetráció már a múlt év végén elérte a 29 százalékot a magyar felnőttek között az eNet adatai szerint, ami 2,4 millió okostelefont jelent – idén pedig a 18 év feletti rendszeresen internetezők 47%-a már rendelkezett okostelefonnal. És a java csak most jön: az Ericsson novemberben közölt előrejelzése szerint 2019-ig megháromszorózódik az okostelefon-előfizetések száma. A tabletek piacán is hasonló a helyzet: 2013 második negyedévének elejére 300 ezer tablettulajdonost prognosztizált a KutatóCentrum.
A szakértő szerint ma még kevés cég él a real-time marketing lehetőségével, azonban az ilyen típusú hirdetésekkel annyival hatékonyabban lehet elérni a vásárlót, hogy aki időben lép, óriási előnyhöz juthat.
Karafiáth Orsolya most rendhagyó feladatot kapott: a HVG év szaváról szóló szavazásának öt jelöltjéből kellett ihletet merítenie ahhoz, hogy értékelje 2024-et.