Az amerikai repülőgépgyártó egy videót tett közzé annak demonstrálására, hogy a nagyobbik Boeing 787-9 Dreamliner gép hogyan fékezi le magát maximális sebességről is egy megszakított felszállás esetén.
hvg.hu
A Boeing szándékosan olyan teljesítményen hajtotta végre a próbát, amely a hétköznapi körülmények között aligha fog bekövetkezni – írja az AIRportal. Nemcsak a sebességet és a felszállósúlyt maximalizálták, hanem ráadásul 99%-osan lehasznált futóműfékekkel indultak neki a tesztnek és az egyik féket, mintha meghibásodott volna, még ki is iktatták.
Az AIRportal szerint a hajtóművek egészen 188 csomós, vagyis csaknem 350km/h-s sebességig gyorsították a Dreamlinert. Innen kellett biztonsággal, az ilyen vizsgán elvártak szerint megállni, roppant terhelést róva a fékekre, amelyek jól láthatóan felizzottak a forróságtól, de kiállták a próbát. A megállást követően az automata megkezdte az abroncsok leeresztését, megelőzendő egy esetleges robbanást.
Időre kell a vécét sikálni, elképzelni nem tudtam, hogy van ilyen – mondta a HVG podcastjában Pukli István egykori gimnáziumigazgató, a magyar oktatás reformjáért harcoló Tanítanék mozgalom egyik arca, aki jelenleg Dániában takarítja mások otthonát.
Az ízlés és kulturális érték másodlagos, szakmányban öntik újra betonból a várakat, rokoni beruházásoknak sokszor jár a kiemelt gazdasági jelentőség, műemlékvédelmi szempontok nélkül.